اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ترکمنستان، فصل مشترک قلعه‌نویی و کی‌روش

حریف آتی ایران می‌تواند به فصلی مشترک بین سرمربی فعلی و سابق تیم ملی تبدیل شود.

ترکمنستان، فصل مشترک قلعه‌نویی و کی‌روش

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پس از قطعی شدن ادامه همکاری امیر قلعه‌نویی با تیم ملی فوتبال کشورمان تا جام جهانی ۲۰۲۶، او طبق برنامه‌ مدنظرش باید روند جوانگرایی را در این تیم آغاز کند.

نکته جالب این است که او برای این اقدام، باید ایران را به مصاف تیمی بفرستد که کارلوس کی‌روش نیز پس از جام ملت‌های ۲۰۱۵ تصمیم گرفت تیم ملی را از بازی با آن جوان کند.

ایران در اولین گام مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل ترکمنستان قرار گرفت و مرد پرتغالی در آن زمان تصمیم گرفت نفرات جوانی مثل محمد حسین کنعانی‌زادگان، مهدی ترابی، میلاد محمدی، مهدی شریفی، مهدی طارمی و سعید عزت‌اللهی را با خود به عشق آباد ببرد.

هرچند در آن مسابقه تیم ملی با تساوی یک بر یک متوقف شد اما از آن جوانان به جز شریفی، ۵ بازیکن دیگر در فهرست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌های ۲۰۳۳ قرار گرفتند و البته در تورنمنت‌های اخیر مهره‌هایی قابل اتکا برای تیم ملی بودند. نفرات جوانی مثل مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان و سردار آزمون که در جام ملت‌های استرالیا جزء فهرست ۲۳ نفره تیم ملی بودند و بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش و علیرضا بیرانوند هم هرچند برای آن بازی جایی در جمع ملی‌پوشان نداشتند اما در جام ملت‌ها عضو تیم بودند.

اکنون نیز قرار است پس از گذشت ۲ بازی از مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، ایران بار دیگر جوانگرایی خود را شروع کند و قلعه‌نویی می‌تواند به مهره‌های جوانی مثل محمد جواد حسین‌نژاد، آریا یوسفی، رضا شکاری و محمد قربانی(سپاهان) امین حزباوی(السد قطر) حسین گودرزی(شمس آذر) ابوالفضل جلالی(استقلال) محمد حسین اسلامی(ذوب آهن) محمد عمری(ملوان) مهدی لیموچی(آلومنیوم اراک) مهدی هاشم نژاد(تراکتور) محمد خدا بنده‌لو(مس رفسنجان) سامان فلاح و سعید سحرخیزان(گل گهر) یا حتی عارف آقاسی و آرمین سهرابیان که به ترتیب ۲۷ و ۲۸ ساله شده‌اند اما مانند نفرات مذکور شرایط خوبی در لیگ این فصل داشته‌اند، اعتماد کرده و آنها را برای بازی‌ با ترکمن‌ها به اردو فراخواند.

هرچند فلاح و یوسفی در جام ملت‌های اخیر هم عضو تیم بودند.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول