اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

خلیلی: از مسابقات گل کوچک با پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس رونمایی می‌شود

رئیس فدراسیون ورزش همگانی گفت: فردا با حضور مقامات ورزشی و پیشکسوتان سرخابی از مسابقات گل کوچک رونمایی می‌شود.

خلیلی: از مسابقات

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی خلیلی در نشست خبری که امروز به دلیل مسابقات فوتبال گل کوچک (جام هواداری)، برگزار شد، اظهارداشت: سیاست ما این بود که ورزش ارزان و در دسترس مردم و در محلات باشد. در این راستا دانش افزایی در خصوص ورزش همگانی امری ضروری است. ۸۷۵ دوره آموزشی، ۹ طرح ملی، ۶ هزار اقدامات فرهنگی ورزشی و مناسبتی، ۲۶ دوره مسابقات کشوری در حوزه انجمن‌های تحت پوشش فدراسیون، ۱۳ جشنواره ملی، دو دوره لیگ، یک رویداد بین المللی، دو ماراتن شهری، ۶۳ همایش پیاده روی صبح و نشاط، ۴۰۸ همایش پیاده‌روی در مرکز استان، ۵ اردوی انتخابی انجمن ها ۴ اعزام بین المللی و ۲۲ مجمع عمومی و انتخابی انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های نهادینه کردن ورزش توسعه آن در محلات است، خاطرنشان کرد: در همین راستا بود که مینی فوتبال را برگزار کردیم و نتیجه خوبی گرفتیم. گل کوچیک یک رشته‌ای بود که ارزان، در دسترس، جذاب و خاطره انگیز بود. مجوز تشکیل کمیته گل کوچیک  را از وزارت ورزش گرفتیم که پاناچلنج، سه به سه (بدون دروازه‌بان) و چهار به چهار (با دروازه‌بان) زیر شاخه این کمیته هستند. 

خلیلی با اشاره به زمان آغاز این مسابقات، گفت: دستور العمل گل کوچیک به همه استان ها ابلاغ شده و در حال ثبت نام هستیم. فردا ساعت ۱۵ با حضور مقامات وزارت کشور و ورزش این رویداد آغاز می شود. اگر شرایط مساعد شود این مسابقات برای بانوان هم برگزار خواهد شد در غیر این صورت در سالن برگزار می شود. این رویداد برای توسعه فعالیت بدنی موثر است و ورزش را ارزان در اختیار مردم قرار می دهد به طوری که در پارک ها و محلات با هزینه حداقل می توان آن را برگزار کرد.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی درباره اینکه در مراسم رونمایی چه کسانی حضور دارند، خاطرنشان کرد: فردا رونمایی مسابقات با حضور ۴ تیم پیشکسوتان پرسپولیس، پیشکسوتان استقلال، تیم شهرک امید و تیم محلات انجام خواهد شد. از پرسپولیس سعید عزیزیان، اسماعیل هلالی و سهراب انتظاری، از استقلال علی موسوی، هاشم بیگ زاده و رامین محرم نژاد حضور دارند. 

خلیای یادآور شد: اگر با بزرگان فوتبال صحبت کنید حتما از زمین های کوچک و خاکی فوتبال را آغاز کردند و از این طریق می توان استعدادهای کشور را شناسایی کرد. فعلا اسپانسری نداریم و با کمک وزارت و همکارانم در فدراسیون مسابقات برگزار می شود اما امیدواریم در آینده اسپانسری خوبی داشته باشیم. وزارت ورزش در طرح اولیه به ادارات کل اعتباراتی ابلاغ کرده که یکی از آنها گل کوچیک بود. هنوز تیم های ثبت نامی به حد نصاب نرسیده و اعتبار مورد نیاز مشخص نیست. در بخش زنان و مردان هر کدام ۲۰ میلیون توزیع می شود که باید آن را ضرب در ۳۱ استان کنیم.

خلیلی اضافه کرد: ۱۶ تیم لیگ برتری داریم که هواداران آنها ثبت نام خواهند کرد که تا همین امروز ۲۳۰ تیم ثبت نام و پرسپولیس با ۶۰ تیم ثبت نام کرده اند. در واقع محدودیت نداریم همه از جمله قهرمانانی مانند هادی ساعی و غیره نیز می توانند ثبت نام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که افرادی مثل هادی ساعی فوتبال خوبی دارند، چرا برای افزایش جذابیت این رشته از این افراد دعوت نمی شود، گفت: حضور برای عموم آزاد است و فردی مثل هادی ساعی هم می تواند شرکت کند. برای ایجاد انگیزه در رونمایی از استقلال و پرسپولیس دعوت کردیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول