اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

درویش: اگر مشخصات اوسمار خوب نبود، برای فصل بعد یک مربی بزرگتر می‌آوریم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: اگر ببینیم مشخصات اسومار برای پرسپولیس خوب نبود، برای فصل جدید یک مربی بزرگتر از او می‌آوریم.

درویش:  اگر مشخصات اوسمار خوب نبود، برای فصل بعد یک مربی بزرگتر می‌آوریم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رضا درویش در نشست خبری پس از برگزاری مجمع عمومی باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: در ابتدا اعیاد شعبانیه را خدمت تمام عزیزان تبریک می‌گویم و امیدوارم به حق موالید این ماه روزگاری خوش، شاداب و همراه با تندرستی بسیار را شاهد باشیم. هم وطنان ما نیز در آستانه  عید سفره‌ای پررزق  داشته باشند. 

وی افزود: صورت جلسه مجمع سالانه رسیدگی به صورت‌های مالی باشگاه بود. باید به نزدیک به 18 -17 بند از صورت‌های مالی که برای سال 84 به بعد است رسیدگی می‌شد.  نقطه نظرات خوبی داشتیم. وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی نیز همکاری خوبی جهت رفع موانع با ما داشتند. ان‌شا‌ءالله در صورت‌های مالی بعدی، دست کم نیمی از این بندها مرتفع شده باشد.

مدیرعامل پرسپولیس درمورد اینکه به جز اضافه شدن 2 عضو جدید به هیات مدیره پرسپولیس، ظاهرا اصلی‌ترین بحث این جلسه رسیدگی به صورت‌های مالی باشگاه بوده است، عنوان کرد: اصلا دستور جلسه صورت مالی بود. البته سازمان خصوصی‌سازی ایراد گرفت که اضافه شدن 2 عضو جدید به هیات مدیره، در دستور جلسه نیست و به همین دلیل قرار شد با رفع موانع، بتوانند این 2 عضو را ثبت کنند. البته وزارت ورزش مقصر نیست زیرا دستور مجمع برای 3 هفته قبل بود که تاریخ مجمع مشخص شد. در آن تاریخ خبیری و حدادی استعفا نکرده بودند.

درویش تصریح کرد: پس از استعفای این 2 نفر از هیات مدیره، انتخاب اعضای جدید در دستور صورت جلسه مجمع نیامده بود. ظاهرا حسین شهریاری، رئیس و سایر اعضای هیات مدیره با استعفای حدادی موافقت نکرده بودند اما این نظر به وزارت ورزش منعکس نشد. به همین دلیل سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد با توجه به نبود انتخاب اعضای جدید برای هیات مدیره، برای اضافه شدن این افراد باید مجمع فوق‌العاده دیگری تشکیل شود.

* حدود 500 میلیارد از بدهی‌های گذشته را پرداخت کرده‌ام

وی اضافه کرد: از دیرباز مشکلات و انباشت بدهی‌ها در پرسپولیس وجود داشته که البته سعی می‌کنیم در هر فصل تعدادی از این بدهی‌ها را از سرفصل‌ها بیرون بیاوریم. از روزی که به باشگاه آمدم، نزدیک به 500 میلیارد تومان بدهی‌های گذشته را پرداخت کرده‌ و خیلی از پرونده‌ها را کم کردم. در حال حاضر نزدیک به 50-40 پرونده مفتوح یا در حال رسیدگی در شعب مختلف داریم. برای بیشتر از 30-20 پرونده موفق شدیم رای را به سود باشگاه بگیریم.

* 70 میلیاردی که به رادو دادیم گره‌های زیادی از پرسپولیس باز می‌کرد

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: رسیدگی به این پرونده‌ها خیلی کار سختی است. همیت تمام تیم‌ها به ویژه باشگاه‌های صنعتی این است که برای پیشبرد اهداف خود برنامه‌ریزی کنند اما علاقه مندان به پرسپولیس بدانند یک میلیون و 50 هزار یورو از پولی که ربطی به دوره مدیریت من نداشت، جهت پرونده رادوشوویچ پرداخت کردم. امروز این مبلغ 70 میلیارد تومان می‌شود. این پول چه گره‌هایی می‌توانست از کار پرسپولیس باز کند؟ متاسفانه جدا از پولی که پرداخت کردم، باید 10-15 میلیارد تومان هم مفاصا حساب مالیاتی بگیرم و به فیفا بفرستم تا پنجره ما را باز کند.

* به خاطر بدهی 7 میلیاردی به یک نفر حکم 151 میلیاردی علیه پرسپولیس صادر شده است

درویش تصریح کرد: هوادار اگر مطالبه‌گر است باید دنبال این باشد چرا پرسپولیس این پول‌ها را می‌دهد؟ اگر این مبلغ را به رادو نمی‌دادیم، امروز باشگاه به تیم بدهکار نبود و همه بازیکنان و مربیان، درصدهای خود را گرفته بودند. ضمن اینکه با این پول می‌توانستم بازیکنی در حد کیفیت اروپا بیاورم. 15-10 روز قبل یک حکمی برای ما آمد که 5-4 سال قبل مدیری از یک نفر 7 میلیارد گرفته اما پس از چند وقت به او گفته نمی‌توانیم با هم قرارداد ببندیم. پرداخت پول طرف را هم امروز و فردا کرده‌اند.

وی افزود: شاید گفتن این حرف راحت باشد اما آن فرد برای طلبش 151 میلیارد تومان حکم گرفته است. باشگاه چگونه این پول را بدهد؟ هوادار دغدغه‌مند است و تیم را دوست دارد. عواطف و احساسات داشتنش خیلی خوب است اما مطالبه‌گری یعنی این که بگویند چه کسی این بار را روی سر پرسپولیس ریخته که 151 میلیارد تومان باید جریمه بدهد؟

درویش تصریح کرد: هوادار اگر مطالبه‌گر است باید دنبال این باشد چرا پرسپولیس این پول‌ها را می‌دهد؟ اگر این مبلغ را به رادو نمی‌دادیم، امروز باشگاه به تیم بدهکار نبود و همه بازیکنان و مربیان، درصدهای خود را گرفته بودند. ضمن اینکه با این پول می‌توانستم بازیکنی در حد کیفیت اروپا بیاورم. 15-10 روز قبل یک حکمی برای ما آمد که 5-4 سال قبل مدیری از یک نفر 7 میلیارد گرفته اما پس از چند وقت به او گفته نمی‌توانیم با هم قرارداد ببندیم. پرداخت پول طرف را هم امروز و فردا کرده‌اند.

وی افزود: شاید گفتن این حرف راحت باشد اما آن فرد برای طلبش 151 میلیارد تومان حکم گرفته است. باشگاه چگونه این پول را بدهد؟ هوادار دغدغه‌مند است و تیم را دوست دارد. عواطف و احساسات داشتنش خیلی خوب است اما مطالبه‌گری یعنی این که بگویند چه کسی این بار را روی سر پرسپولیس ریخته که 151 میلیارد تومان باید جریمه بدهد؟

* پول استوکس و اوساگونا را من دادم اما آیا نقشی در آوردن آنها داشته‌ام؟

مدیرعامل پرسپولیس درواکنش به این موضوع که مدیر مدنظر وی محمدحسن انصاری‌فرد است و هواداران و رسانه‌ها نیز بارها به او انتقاد کرده‌اند و در این وضعیت نباید توپ را در زمین رسانه و طرفدار انداخت، توضیح داد: بحث انتخاب این مدیران، یک طرف قصه است اما باید مطالبه‌گری شود که چرا حقوق حقه این باشگاه به تاراج رفته است؟ پول استوکس و اوساگونا را من دادم اما آیا نقشی در آوردن آنها داشته‌ام؟ یک انتخاب غلط بود که مشخص نیست چه پشت پرده‌هایی داشت.

درویش عنوان کرد: باید به یک نمونه از این موارد رسیدگی می‌شد. هوادار به من می‌گوید این 5 بازیکن را بیاور اما آوردن این بازیکنان، مستلزم تامین هزینه‌هایشان است. من امروز 70 میلیارد برای رادو داده‌ام اما 109 میلیارد تومان از این جهت طلب دارم که اگر درمورد شرکت‌های عرضه شده در بورس، بدهکاری جدیدی افشا شود، دولت باید این مبلغ را پرداخت کند. این مبلغ را پرداخت کرده‌ام اما وزارت ورزش و حسابرس داخلی آن را تایید و سازمان برنامه و بودجه نیز بارگذاری کرده‌اند.

وی افزود: اگر این 109 میلیارد را امروز به من بدهند، هیچ چیز نمی‌خواهیم. بهترین بازیکن را می‌آوریم و بهترین امکانات را می‌گیریم. ضمن اینکه تیم‌های پایه پرسپولیس از نظر همه کارشناسان در 15-10 سال اخیر چنین نتایجی نگرفته‌اند. 

*چه زمانی 6 هفته مانده به پایان رقابت‌ها، تیم نوجوانان پرسپولیس قهرمان شد؟

مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به این موضوع که ظاهرا این مبلغ باید هزینه زیرساخت‌های باشگاه شود نه جذب بازیکن، توضیح داد: اینگونه نیست. این 109 میلیارد تومان بدهی‌ای است که افشا نشده بود اما پس از واگذاری باشگاه، عده‌ای طلبکار آمدند و اگر پولشان را نمی‌دادیم، حساب‌مان بسته می‌شد. الان دولت مکلف است پول را به ما پرداخت کند. هنوز پرداخت نکرده اما اگر بدهد آپشن قراردادها، پول قرارداد بازیکنان و مبلغ قرارداد تیم‌های پایه را می‌دهم. طفلکی بازیکنان پایه ما 30-20 درصد گرفته‌اند. چه زمانی در پرسپولیس 6 هفته مانده به پایان رقابت‌ها، تیم نوجوانانش قهرمان شد؟

درویش گفت: امید، جوانان و سایر تیم‌های ما نیز  جزء 4-3 تیم اول جدول هستند. چرا من باید از بازیکنان این تیم‌ها خجالت بکشم اما پولم به تاراج برود. هوادار هم مثل من استرس دارد. مریض شده‌ام و مانده‌ام باید چگونه پول مالیات رادو را بدهم تا پنجره باشگاه باز شود.

*بهترین بازیکنان را در نقل و انتقالات نیم فصل امسال جذب کردیم

وی افزود: بهترین بازیکنان را در نقل و انتقالات نیم فصل امسال جذب کردیم اما برای ثبت قراردادشان در ابتدا باید مالیات رادو را بدهم. این پول را باید از کجا بیاورم؟ زمانی با 500 میلیون، یک میلیارد یا ریش گرو گذاشتن و رفیق‌بازی اعتبار خود را می‌گذارید. سبحانیان و رضایی خیلی با ما همکاری می‌کنند اما قانون اداره مالیات است. آنها می‌گویند به دلیل قانونی بودن موضوع، من هم مثل شما باید برای جواب دادن به 4 سازمان نظارتی بروم. اگر می‌توانستیم این مشکلات را حل کنیم، دیگر دغدغه نداشتیم و 2 بازیکن دیگر هم می‌گرفتیم.

* پس از 5 سال تیم را به اردوی باکیفیت بردیم

مدیرعامل پرسپولیس گفت: بعد از 5 سال موفق شدیم تیم را به اردو ببریم. اردوی با کیفیتی به زعم بازیکنان بود. توفیق نداشتم در خدمت تیم باشم ولی اذعان داشتند که امکانات خوبی بود. همدلی خوبی در تیم وجود داشت. پس ما در حد وسع و بیشتر از آن، همه کارها را انجام می دهیم تا لازمه یک تیم خوب را مهیا کنیم. امیدواریم به جایی برسیم که مانند باشگاه‌های دیگر پول‌هایی که داریم را چگونه هزینه کنیم نه اینکه پول از کجا بیاوریم.

* اوسمار لیست داده تا 3 بازیکن کنار گذاشته شوند

مدیرعامل پرسپولیس درخصوص اینکه چه برنامه‌ای برای نبیل یاهویی و حنانوف دارند، عنوان کرد: اولا که ما با سرمربی تیم هماهنگ هستیم و هرچه بخواهد انجام می‌دهیم ولی اول باید پنجره را باز و قراردادهای جدید را ثبت کنیم، بعد بازیکن را کنار بگذاریم. 5شنبه بازی داریم، شاید بازیکنی را نتوانیم کنار بگذاریم، 3 بازیکن هم سرمربی اسم داده که کنار گذاشته شوند. پس باید صبر کنیم پنجره باز شود. شاید به بازی اول نرسد. به همین خاطر بعد از باز شدن پنجره می‌توانیم بحث کنیم کدام بازیکنان مد نظر سرمربی نیستند. اوسمار به ما لیست داده است.

وی در خصوص اینکه در صورت جدایی زاهدی پرسپولیس در خط حمله دچار مشکل می‌شود، گفت: حتما در این صورت بازیکن می گیریم. 

درویش درپاسخ به این سوال که تیم به هافبک دفاعی نیاز دارد، گفت: این‌ها مسائلی است که سرمربی تیم می‌گوید.

* همه راه‌هایی که منجر به آزادسازی این پول شود را انجام دادیم

مدیرعامل پرسپولیس درخصوص مطالبات این باشگاه از فیفا و AFC، گفت: همه راه‌هایی که منجر به آزادسازی این پول شود را انجام دادیم ولی متاسفانه تا امروز موفق نشدیم. از طریق مجاری داخلی همه راه‌ها را رفتیم. یک وکیل حقوقی در خارج از کشور هم گرفتیم ولی هنوز به نتیجه نرسیده است. 3 میلیون و 600هزار دلار است.
وی درمورد اینکه مدیربرنامه میلاد فخرالدینی امروز در باشگاه حاضر شده و آیا در لیست اوسمار است، اظهار داشت: نمی‌دانم، من مطلع نیستم و ندیدم. تا امروز مذاکره‌ای با او و مدیر برنامه‌اش نداشتیم.

* گل‌محمدی کدام بازیکن را خواست و ما نگرفتیم؟

وی درمورد اینکه گل‌محمدی گفته پس از رفتن او جذب بازیکن و اردوی خارجی برای پرسپولیس فراهم شد، گفت: جواب این را چه بدهم؟ قبل از اینکه گل‌محمدی برود، به او گفتم با شرکت طبیعت قرارداد بستیم و بنا است اسپانسر اردو شود. یعنی دست روی دست بگذاریم و کاری نکنیم؟ گل‌محمدی کدام بازیکن را خواست و ما نگرفتیم؟ او هم بازیکنی خواست و آزاد بود  گرفتیم. البته آزاد از این جهت که یک باشگاه از ما درخواست جذب بیرانوند را داشته باشد؟ آیا معقول است؟

مدیرعامل پرسپولیس تاکید کرد: 11-10 ستاره داریم که در حد تیم ملی هستند. بازیکنانی که می‌توانستیم گرفتیم. شاید بازیکنان دیگری هم بود که الان ستاره تیم‌های خودشان هستند و خود من به گل‌محمدی پیشنهاد دادم اما آنها را از لحاظ فنی قبول نکرد.

* اوسمار می‌تواند پرسپولیس را کنترل کند

درویش در پاسخ به این پرسش که آیا اوسمار می‌تواند رختکن پرسپولیس را کنترل کند، خاطرنشان کرد: یک تا 2 جلسه در محل تمرین بودم. طبق تعاملی که بین او و بازیکنان است یقیناً می‌تواند این کار را انجام دهد. هوادار باید بداند که آیا برای من کاری داشت یک مربی بیاورم و یک میلیون دلار قرارداد ببندم؟ اگر نتیجه هم نمی‌گرفت می‌گفتم کار خود را کرده‌ام. خیلی‌ها دنبال شعار دادن هستند. برای من بد شد و مورد هجمه قرار گرفتم اما نگذاشتم یک میلیون دلار پول این باشگاه به تاراج برود. 

وی اضافه کرد: از اکثر کارشناسان خوب بی‌غرض ایران پرسیدم و گفتند که اگر بهترین مربی دنیا را هم بیاورید، یک ماه نیاز دارد که نسبت به تیم، حریفان و فوتبال ایران شناخت پیدا کند. 

*  اگر مشخصات اوسمار برای پرسپولیس خوب نبود، برای فصل بعد یک مربی بزرگتر می‌آوریم

مدیرعامل پرسپولیس درواکنش به اظهارنظر علی دایی مبنی بر اینکه این تیم به یک مربی بزرگ نیاز دارد، گفت: تیم بزرگ یقیناً مربی بزرگ می‌خواهد، اما یقین داریم اوسمار مربی بزرگی است. اگر ببینیم مشخصاتش برای پرسپولیس خوب نبود، برای فصل جدید یک مربی بزرگتر از او  می‌آوریم.

* وقتی گل محمدی استعفا داد با علی دایی مذاکره کردیم

درویش در مورد اینکه علی دایی اعلام کرده است باشگاه پرسپولیس ابتدای فصل هم با او مذاکره کرده در شرایطی که در آن زمان با گل‌محمدی قرارداد داشتند، عنوان کرد: گل‌محمدی اول فصل استعفا کرده بود. وقتی او استعفا کرد، باید 5-4 گزینه انتخاب می‌کردیم. گل‌محمدی خودش گفت تحت هیچ شرایطی نمی‌آید و حتی به سفر رفت. ما هم با گزینه‌هایی مثل دایی هم صحبت و مشورت کردیم. او برخی مواقع به ما مشورت می‌دهد. سایر بزرگان مثل پروین و استیلی هم این کار را انجام می‌دهند. 

*  چرا باید پول اضافه بدهیم تا فقط شوآف کنیم؟

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که تا کجا پشت اوسمار می‎‌ایستد، گفت: تا جایی که بدانیم او بهترین تیم را ساخته است. گاهی نتایج دست مربی نیست. نگاه کنید در بازی ایران و قطر چند توپ به دروازه نرفت یا به تیر خورد. اگر بازی در خور شأن پرسپولیس انجام شود، هیچ مربی مثل اوسمار نخواهد بود زیرا یک سال و نیم کنار گل‌محمدی بود و به‌عنوان نفر دوم کار کرد. خود یحیی او را تایید کرده و گفته نفر دوم پس از من، اوسمار است. چرا ما باید پول اضافه بدهیم تا فقط شوآف کرده و بگوییم می‌خواهیم همین جوری پول خرج کنیم؟ این پول حیف است و می‌توانیم خرج زیر ساخت کنیم یا به تیم‌های پایه بدهیم که در اواخر بازی‌هایشان شرمنده آنها نشویم.

درویش در مورد مذاکره با محمدحسین اسلامی و رشید مظاهری گفت: مذاکره‌ای با این دو نداشتیم. دروازه‌بان داریم.

وی در مورد اینکه آیا قرارداد جدیدی با سیدجلال حسینی امضا شده است؟ گفت: بله قرارداد بستیم.

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص ادعای استقلالی‌ها مبنی بر اینکه پیشنهاد 800 هزار دلاری به ارونوف داده بودند اما این بازیکن قبول نکرده و به پرسپولیس آمده است، توضیح داد: به ارونوف بگویند چرا قبول نکرده است. مشخص است ما چقدر دادیم.

درویش در رابطه با مشکل مالیاتی رضا اسدی گفت: قرار شد با وکیل او صحبت کنند و طی امروز و فردا حل شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول