اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

منوچهری در آیین تقدیر از فعالان عرصه ورزش و محیط زیست: ملاک ارزیابی IOC حفاظت از محیط زیست است

سومین آیین تقدیر از فعالان عرصه ورزش و محیط زیست کشور امروز سه شنبه ۲۴ بهمن ماه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

منوچهری در آیین تقدیر از فعالان عرصه ورزش و محیط زیست: ملاک ارزیابی  IOC حفاظت از محیط زیست است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سومین آیین تقدیر از فعالان عرصه ورزش و محیط زیست کشور امروز سه شنبه ۲۴ بهمن ماه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک با حضور مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک، مهین فرهادی‌زاد به عنوان نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک و نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک  در این مراسم حضور دارند.

پور سلمان رئیس فدراسیون شمشیر بازی، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، بیژن ذوالفقاری نسب، علی پاکدامن و حمید درخشان  پیشکسوتان فوتبال و‌حسین شمس پیشکسوت فوتسال در این مراسم حضور داشتند.

مهرافزا منوچهری رئیس کمیسیون ورزش و محیط زیست در ایین جلسه ضمن اشاره به فعالیت های یک ساله کمیسیون و همکاری و همیاری واحدهای مختلف آموزشی و ورزشی کشور، محیط زیست در کنار ورزش را یکی از اولویت های مهم ioc در برگزاری مسابقات و حتی اعطای میزبانی موثر دانست.

در این مراسم از فدراسیون‌های اسکی، دانش‌آموزی، قایقرانی، کوهنوردی و نیز هیات کوهنوردی شهرستان نوشهر به دلیل فعالیت‌های زیست‌محیطی‌شان تقدیر شد.

همچنین از سازمان ورزش شهرداری تهران، انجمن دوستداران دماوند کوه، انجمن دوستداران و کوهنوردان استان کرمانشاه، هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه، شرکت بین‌المللی نشان تجارت، از سفریان محیط زیست کانون مربیان فوتبال ایران از کانون حافظان طبیعت چشم نرگس تقدیر شد.

مهرافزا منوچهری رئیس کمیسیون محیط زیست و ورزش کمیته ملی المپیک در این نشست، اظهار داشت: پس از اصلاح منشور المپیک و اضافه شدن محیط زیست و ورزش به این منشور، کمیته بین الملی المپیک اقدامات چشمگیری در حوزه محیط زیست انجام داد. 

وی در ادامه افزود: کمیسیون ورزش و محیط بین المللی تاسیس شد و بعد از آن کمیسیون‌های ملی ورزش و محیط زیست نیز تاسیس شدند. در واقع تعهدات حفاظت از محیط زیست به عنوان ملاک ارزیابی برای اعطای میزبانی به کشورها به حساب میآید. پس از آن کنگره‌های بین المللی و منطقه ای بسیاری با موضوع ورزش و محیط زیست برگزار شد و IOC با دفتر محیط زیست سازمان مللی تعدات زیادی را قبول و انقاد قرارداد کرد از جمله برگزاری مسابقات المپیک، پارالمپیک، المپیک جوانان و زمستانی و حتی مسابقات منطقه‌ای؛ این امر در المپیک توکیو، بازی‌های آسیایی گوانگژو نیز محقق شد. در واقع IOC با هداین ۲۰۴ کمیته بین‌المللی المپیک، ۳۵ فدراسیون جهانی و کلیه کمیته‌های برگزاری مسابقات بین المللی اهداف توسعه پایدار از طریق ورزش را به شدت دنبال می‌کند. 

وی در ادامه افزود: حدود ۲۶ سال است که کمیسیون ورزش و محیط زیست در ایران فعال است. 

وی با اشاره به اهداف این کمیسیون ادامه داد: سیاست‌گزاری و برنامه‌ریزی جهت ارایه فعالیت‌های آموزشی، تدوین دستورالعمل‌های ویژه، ب گزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری کردهمایی‌های مختلف، اجرای پروژه‌های مختلفو اجرای پژوهش‌ها از جمله اهداف و سیاست‌های ماست. 

منوچهری در ادامه گفت: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از طریق برنامه‌ریزی و مدیریت زیست محیطی در چارچوب فعالیت‌های ورزشی، افزایش دانش‌افزایی و ترویج فرهنگ و داشتن محیط زیست از بخش ستادی ورزش گرفته تا ورزشکاران و حتی تماشاگران ورزش و مواردی که به نوعی به وزرش مرتبط هستند نیز از دیگر اهداف ما است.

وی در پایان اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف با سازمان‌های مختلفی به صورت چندحانبه همکاری کردیم که از آن جمله می‌توان به وزارت ورزش و جوانان، فدراسبن‌های ورزشی، ادارات کل ورزش، سازمان محیط زیست، شهرداری تهران، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و آکادمی ملی المپیک اشاره کرد. در مجموع فراهم کردن ساز و کارهای استفاده از ورزش به منظور ارتقای توسعه پایدار در کشور در زمره برنامه‌ها و اقدامات ما است.

در پایان این برنامه سیدمناف هاشمی درجمع خبرنگاران در خصوص آخرین اقدامات در حوزه المپیک عنوان کرد: در حوزه المپیک چهارده سهمیه کسب کردیم. در رشته‌های تکواندو، وزنه‌برداری، کشتی، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری و بعضی رشته‌های دیگر هم در تلاش هستند در همین ایام در رویدادهای بین‌المللی شرکت و کسب سهمیه کنند. امکانات پشتیبانی از لحاظ ثبت‌نام ها، بلیت، امکانات مرتبط با لباس و سایر اقدامات در دستور کار ما است و چیزی از برنامه عقب نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پاداش‌ها، پاداش قهرمانان در پای سکوی را اعلام کردیم و جلسات متعددی را با روسای فدراسیون‌ها و کادرفنی داشتیم. حدودا 16 الی 17 فدراسیون را پیش‌بینی کردیم کسب سهمیه کنند و حدود 10 رشته ما امید به مدال هستند. امید به مدال واقعی ما دو دسته هستند. سه رشته امید به مدال بالاتری هستند. بقیه جز گروه دوم هستند و گروه سوم نیز رشته‌هایی که کسب سهمیه می‌کنند و در المپیک شرکت می‌کنند، اما ما از آنها توقع مدال نداریم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول