اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه شهرکرد:

تجاری‌سازی ایده‌های نخبگان نیازمند حمایت است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های نخبگان این استان حمایت از این شرکت‌ها در راستای تجاری سازی ایده‌های نو بیش از پیش لازم و ضروری است.

تجاری‌سازی ایده‌های نخبگان نیازمند حمایت است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اسماعیل طادی بعدازظهر امروز در نشست مشترک با مدیر عامل و کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به تلاش و توان بالای نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در زمینه آب و کشاورزی دستاوردهای بسیاری از سوی نخبگان این استان بدست آمده است.
وی افزود: با توجه به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های نخبگان این استان حمایت بیش از پیش از این شرکت‌ها در راستای تجاری سازی ایده‌های نو بیش از پیش لازم و ضروری است.
طادی با اشاره به فعالیت مراکز رشد واحدهای فناور، گفت: مرکز رشد واحدهای فناور مرکزی است تحت مدیریت متخصصان حرفه‌ای که با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید توسط فناوران و نوآوران که در قالب واحدهای نوپای فعال در زمینه‌های مختلف منتهی به فناوری متشکل شده است.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه شهرکرد با اشاره به محورهای فعالیت این واحد، گفت: حمایت مالی برای ساختار سازی و تثبیت ایده فناورانه، تامین محل کار به صورت اجاره، خدمات آزمایشگاهی، کارگاهی و اطلاع رسانی، خدمات مدیریتی، حقوقی، مالی، اعتباری، پروژه یابی و بازار یابی، آموزش‌های تخصصی ویژه و مشاوره از عمده‌ترین این خدمات است.
وی با بیان اینکه مرکز رشد توسط یک سازمان دولتی و یا غیردولتی تاسیس شده است، گفت: اعتبارات مرکز رشد فناوری از مجاری دولتی و غیر دولتی تامین می‎شود.
طادی با اشاره به تعداد مراکز رشد واحدهای فناور فعال در این کشور، گفت: تا اوایل سال 1390 مجموعا 73 مرکز رشد واحدهای فناوری در سطح کشور فعالیت دارند که تعدادی از آنها به صورت عمومی و بخشی به صورت تخصصی و عمدتا در زمینه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، بیوتکنولوژی و فرآورده‌های دارویی فعالیت می‌کنند.
وی بسترسازی برای تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی را از مهم‌ترین اهداف ایجاد مرکز رشد برشمرد و گفت: ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان، رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فن‌آوری، ایجاد فضای لازم برای گسترش واحدهای کوچک و متوسط دانش‌مدار و فن‌آور فعال در زمینه‌های فن‌آوری، بسترسازی برای ایجاد فرصت‌‎های شغلی مناسب برای جذب کار آفرینان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در زمینه‌های فن‌آوری از دیگر این اهداف به‎شمار می‎رود.
طادی حمایت مالی از واحدهای مستقر در مرکز رشد را از وظایف مرکز رشد برشمرد و گفت: تولید و توسعه محصولات و فرآیندهای فن‌آوری قابل عرضه به بازار، تلاش برای فراهم آوردن حمایت‌های قانونی برای تسریع رشد واحدهای مستقر در مرکز رشد، ارائه خدمات و مشاوره‌های مورد نیاز واحدها در راستای تبدیل ایده‌های نو به محصولات قابل تجاری شدن و تجاری سازی آنها از دیگر این وظایف به‌شمار می‎رود.
وی اضافه کرد: فراهم شدن زمینه‌ انعقاد تفاهم‌نامه همکاری متقابل مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه شهرکرد و شرکت آب منطقه‌ای این استان از دیگر نتایج این نشست بود.
نشست مشترک مدیرعامل و کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با رئیس، مدیران و واحدهای فناور مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه شهرکرد به‌منظور آشنایی بیشتر و ایجاد زمینه‌ همکاری‌های دو جانبه در این مرکز برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول