اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار فضلی:

نقش شهدای وحدت در جنگ نرم بی‌بدیل بود

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه شهدای وحدت تمام هستی خود را برای دفاع از ارزش‌ها در طبق اخلاص گذاشته بودند، گفت: نقش شهدای وحدت در جنگ نرم در خطه سیستان و بلوچستان بی‌بدیل بود.

نقش شهدای وحدت در جنگ نرم بی‌بدیل بود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی فضلی ظهر امروز در آیین دومین سالگرد شهدای وحدت در مصلی امام خمینی (ره) مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: شهیدان محمدزاده و شوشتری در راستای مقابله با جنگ نرم تلاش کردند زیرا آنان با ایجاد وحدت در بین شیعه و سنی منطقه سیستان و بلوچستان به دنبال بر افراشته شدن پرچم اسلام، بصیرت افزایی، حفظ وحدت و ... بودند.
وی با بیان اینکه این شهدای والامقام در عرصه جنگ نرم آزمایشی بس مهم را پشت سر گذاشتند، افزود: شهدای وحدت مصداق این بوده که تمام هستی خود را در این راه در طبق اخلاص گذاشته و از هیچ ایثار و فداکاری درنگ نکردند.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: شهید شوشتری سیدالشهدای سیستان و بلوچستان و شهید محمدزاده علمدار بصیر خراسان شمالی که برای ایجاد وحدت عمری را در سیستان و بلوچستان سپری کرده‌اند، در این مسیر جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و سرانجام در این مسیر تا شهادت پیش رفتند.
وی با بیان اینکه وظیفه دلسوزان نظام در برابر هجمه های فرهنگی دشمن بسیار مهم است، اظهار داشت: باید با تمام قوا و برنامه و اقدامات فرهنگی در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان ایستادگی کرد و این رویکرد سبب شده تا راه اصلی انقلاب گم نشود.
فضلی خاطرنشان کرد: زمانیکه دو دهه قبل رهبر معظم انقلاب در برهه‌های مختلف از این تحرکات با عناوینی چون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی و سرانجام با عنوان جنگ نرم نام برده‌اند، نشان از توجه معظم له برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارد.
وی در ادامه با اشاره به سه اصل قرآن، عترت و مردم در نظام اسلامی گفت: نقش مردم در تمام عرصه‌ها نقش برجسته‌ای است که امام راحل (ره) آن را هم تراز با قرآن و عترت یاد می‌کنند.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها دفاع از میهن اسلامی به شایستگی وارد عرصه شده‌اند، تصریح کرد: این مردم قدرشناس نه تنها در جنگ سخت بلکه در جنگ نرم به شایستگی در حمایت از نظام اسلامی حاضر شده‌اند.
وی با اشاره به فرازهایی از دوره‌های نخست جنگ تحمیلی افزود: در آن مقطع تازه انقلاب شکل گرفته بود و تشخیص دوست و دشمن دشوار بود و از سویی متجاوزان به ایران اسلامی در حال پیشروی بودند و 5 استان کشور عملاً درگیر جنگ بودند.
فضلی گفت: دشمن با تجاوز خود، خرمشهر را به تصرف خود درآورده و از رودخانه کارون گذر کرده و عملاً در دو جاده به سمت آبادان پیش می‌رفت.
وی تصریح کرد: در این شرایط بود که امام راحل (ره) فرمودند که حصر آبادان توسط رزمندگان اسلام شکسته شود و با این فرمایش امام بسیاری از گروه‌های مختلف به جبهه‌ها شتافتند که یکی از مهم‌ترین این گروه‌ها رزمندگان خراسانی بودند تا فرمان حضرت امام خمینی را اجابت کنند.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه کشور در آن شرایط در حوزه انسجام نیرو وضعیت خاصی داشت، افزود: دشمن در حال پیشروی برای تصرف شهرها بود و بسیاری از افراد برای ادای دین در جبهه‌های نبرد حضور یافتند.
وی تصریح کرد: در آن شرایط بنی صدر رئیس جمهور مخلوع وقت با حضور در جمع رزمندگان آنان را تحقیر و توهین می‌کرد و با این بهانه که رزمندگان ساماندهی نشده، از دادن اسلحه و امکانات نظامی جلوگیری می‌کرد.
فضلی بیان کرد: با این وجود افرادی چون شهید بهشتی به رزمندگان امید و انگیزه داده و آنان را برای دفاع از کیان نظام اسلامی تشویق می‌کردند و با رشادت‌های رزمندگان  اسلام، امید دشمن ناامید شد و نخستین اسرای عراقی 40 روز پس از شروع جنگ توسط رزمندگان به اسارت گرفته شدند.
وی با بیان اینکه طی هشت سال دفاع مقدس سپاه اسلام ضربات مهلکی را بر متجاوز وارد کرد، گفت: تمام این افتخارات نتیجه ایمان، پایمردی و ایثارگری رزمندگان اسلام بود که باید این افتخارات حفظ شود.
سردار نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و همچنین سردار رجبعلی محمدزاده فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان به همراه جمعی از پاسداران و عشایر اهل سنت و شیعه پیشین سرباز 26 مهر ماه دو سال قبل توسط گروهک تروریستی وابسته به عبدالمالک ریگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول