اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا:

مهم‌ترین چالش نیروگاه نکا سوخت‌رسانی و آبرسانی است / تامین 6 درصد برق کشور از نیروگاه نکا

خبرگزاری فارس: مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: مهم‌ترین چالش نیروگاه نکا سوخت رسانی و آبرسانی است.

مهم‌ترین چالش نیروگاه نکا سوخت‌رسانی و آبرسانی است / تامین 6 درصد برق کشور از نیروگاه نکا
به گزارش خبرگزاری فارس از نکا محمد ابراهیم طالبیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تامین آب شرب، آتش‌نشانی و واحدهای مختلف این نیروگاه سه حلقه چاه داریم که تامین کننده آب مورد نیاز مجموعه است.
وی با اشاره به اینکه برای نیروگاه و واحدهای مختلف تولیدی از آب مقطر استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: در برخی از موارد شنیده می‌شود که از آب دریا برای این مسئله استفاده می‌کنیم صحت ندارد چرا که در آن صورت تمام دستگاه‌ها رسوب می‌گیرد.
طالبیان با اشاره به عمر 33 ساله این نیروگاه خاطر نشان کرد: در طول این سال‌ها شاید در برخی از موارد با ترکیدگی لوله مواجه باشیم که در این زمان‌ها استفاده از آب شیرین کن از جمله راه حل‌های انتخابی در این رابطه است.
مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا بیان داشت: در این ارتباط نیز آب شیرین کن تبخیری و فیلتری پیشنهاد شد که در صورت استفاده از تبخیری در بسیاری از موارد با قطع سوخت و گاز با مشکل مواجه می‌شدیم که در نهایت آب شیرین کن فیلتری مورد تایید قرار گرفت.
وی ادامه داد: برآورد هزینه ریالی برای استفاده از آب شیرین کن فیلتری بین 11 تا 12 میلیارد تومان برآورد شده است.
طالبیان با اشاره به اینکه در برخی موارد انتقال مازوت با ترکیدگی لوله مواجه بوده‌ایم که کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است، خاطر نشان کرد: در این رابطه نیز با هماهنگی انجام شده با بندر امیرآباد مقرر شد سوخت رسانی از طریق راه آهن و خطوط ریلی بندر انجام شود.
مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد سال 90 این نیروگاه  اظهار داشت: مشارکت در کنترل فرکانس واحدهای بخار برای نخستین بار در نیروگاه عملیاتی شد که این مسئله از نقاط مثبت کاری است.
طالبیان خاطر نشان کرد: ملاک تولید شبکه، فرکانس شبکه است که در این باره اگر فرکانس افت کند، بیانگر مصرف بیشتر مصرف کننده است.
وی گفت: اکنون این کنترل فرکانس در این نیروگاه انجام شده و یک هزار و 200 مگاوات در این زمینه کاهش فرکانس داشته‌ایم.
طالبیان از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری را راه‌اندازی توربواکسپندر ساخت داخلی قطعات، اتوماسیون سیستم یکپارچه اداری و مالی و راه‌اندازی سیستم پیام رسانی پیامکی اعلام کرد.
وی نیروگاه شهید سلیمی نکا را بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی کشور اعلام کرد که با ظرفیت تولید 2 هزار و 200 مگاوات برق شش درصد برق کشور را تولید می‌کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول