اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران:

مرکز اسناد ملی در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: در راستای سیاست تمرکززدایی مرکز اسناد از تهران، نمایندگی مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران در تمام استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

مرکز اسناد ملی در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسحاق صلاحی صبح امروز در دیدار با استاندار بوشهر اظهار داشت: ضرورتی ندارد تمام اسناد و نسخ خطی استان‌ها در تهران نگهداری شود و ما در راستای سیاست تمرکززدایی؛ نمایندگی اسناد و کتابخانه ملی را در 9 استان کشور راه‌اندازی کردیم و راه‌اندازی مرکز اسناد در 21 استان دیگر نیز تا دو سال آینده انجام می‌شود.
وی افزود: اولویت انتقال اسناد تاریخی به استان‌هایی بوده که قدمت تاریخی بیشتری داشته‌اند.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: از هیئت امنای مرکز اسناد و کتابخانه ملی هم مجوز لازم برای راه‌اندازی مرکز اسناد در 21 استان دیگر را گرفتیم که تا دو سال آینده در تمام کشور مرکز اسناد و کتابخانه ملی راه‌اندازی شود.
صلاحی افزود: نمایندگی‌های مرکز اسناد در استان‌ها نیز به مراکز استانی با جایگاه اداره کل تبدیل می‌شوند، مقدمات این کار نیز فراهم شده و منتظر مصوبه هیئت دولت هستیم.
وی با بیان اینکه ماموریت رسمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی حفاظت از میراث ملی است، گفت: آرشیو و کتابخانه ملی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار دارد و در راستای وظیفه صیانت از فرهنگ و اعتلای فرهنگی جامعه فعالیت‌های خود در این مراکز را دنبال می‌کنیم.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه برای ایجاد ارتباط بین نسل‌های مختلف مسئول هستیم، خاطر نشان کرد: تلاش ما این است در این مراکز برای تولید علم و فرهنگ ایفای نقش کنیم.
صلاحی با بیان اینکه ملت‌ها سازنده تاریخ هستند، گفت: ملت ایران نیز همواره تاریخ‌ساز بوده و امیدواریم با رهبری مقام معظم رهبری در ساخت تاریخ و تمدن اسلامی در کشور ایفای نقش کنیم.
وی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم کشوری الگو در تولید علم، اقتصادی و فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و ... باشیم، چاره‌ای نداریم که تولید علم داشته باشیم و منشأ اول تولید علم نیز کتابت است.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار داشت: نقش کتابخانه ملی در حفظ میراث تاریخی کشور بر کسی پوشیده نیست و باید بر اساس رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری تلاش‌های علمی کشور را ثبت و ضبط کنیم.
صلاحی تاکید کرد: یکی از اقدامات عدالت محوری این است که منابع و امکاناتی که در تهران متمرکز است را به دیگر نقاط کشور انتقال دهیم.
وی افزود: آماده هستیم ساختار سازمان اسناد استان بوشهر را توسعه دهیم اما برای این امر نیازمند فضای مناسب برای انجام این ماموریت هستیم.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: هویت تاریخی مردم استان بوشهر زبانزد خاص و عام است و از استاندار بوشهر تقاضا داریم محلی مناسب برای احداث مرکز اسناد و کتابخانه ملی در بوشهر را اختصاص دهند.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول