اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر عرصه سینما:

به وجود آمدن تلویزیون خصوصی مبدا آفت در جامعه است

خبرگزاری فارس: پژوهشگر عرصه سینما گفت: به وجود آمدن تلویزیون خصوصی یکی از آفت‎های موجود در جامعه است که باید از ادامه روند آن جلوگیری شود.

به وجود آمدن تلویزیون خصوصی مبدا آفت در جامعه است

ابوالفضل اصلان‎بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان یکى از آفت‎هاى مهم رسانه‎ها را به وجود آمدن تلویزیون‎هاى خصوصى دانست و اظهار داشت: قدرت‌طلبى و سرمایه‌دارى دو زنجیر بزرگى هستند که بسیارى از انسان‎هاى بزرگ و کوچک را به اسارت کشیده‎اند و در گوشه و کنار افرادى وجود دارند که این رسانه قدرتمند را به مسیرهاى مطلوب خود معطوف می‎کنند.

وی افزود: گاهی برخی از دست‌اندرکاران این رسانه‎ها، آگاهانه یا ناآگاهانه اسیر این زنجیرها مى‎شوند، به همین دلیل این تفکر خطر بزرگى را به دنبال دارد که نباید از آن غافل ماند.

پژوهشگر عرصه سینما افزود: تلویزیون رسانه‎ای است که در پس از  اختراع، بیشتر جنبه سرگرمی و تفریح داشته و برای سرگرم کردن خانواده‎ها در نظر گرفته شده و سایر جنبه‌ها هم‌چون آموزش و خبررسانی در رتبه بعدی قرار دارند.

وی در ادامه بیان داشت: مجموعه‌های نمایشی با رویکرد تاریخی، علمی و فرهنگی گویای این حقیقت هستند که این رسانه می‎تواند در عین سرگرمی و تفریحی بودن، جنبه آموزندگی نیز داشته باشند.

اصلان‎بیگی با اشاره به تاریخ تلویزیون در ایران گفت: تلویزیون پیش از انقلاب به عنوان ابزار ابتذال و انحراف مطرح بود، اما پس از پیروی انقلاب اسلامی این رسانه با ارائه برنامه و نمایش‎های سالم و ارزشی مورد استقبال همگان قرار گرفت و به عنوان مهم‎ترین ابزار سرگرمی و آموزشی، جایگاه خاصی در میان خانواده‎های مذهبی باز کرد.

وی تصریح کرد: در نظام جمهورى اسلامى، به دلیل حاکم بودن احکام الهى بر این نظام، نباید تلویزیون و ساخت فیلم تنها به عنوان یک منبع درآمدزا محسوب شود و اگر چنین تفکرى حاکم شود، اثر منفى می‌گذارد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول