اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پتروشیمی خارگ خبر داد

وقوع 2 حادثه در 34 سال گذشته در پتروشیمی خارگ

خبرگزاری فارس: رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پتروشیمی خارگ گفت: با توجه به اقدامات و حساسیت‌هایی که داریم در 34 سال گذشته تنها دو حادثه آتش‌سوزی در پتروشیمی خارگ داشتیم.

وقوع 2 حادثه در 34 سال گذشته در پتروشیمی خارگ

رحیم بهادران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی برای کاهش آلودگی هوای ناشی از فعالیت پتروشیمی در خارگ انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر مشکلات زیست محیطی در این مجتمع نداریم و به شدت هم این مسائل را رعایت می‌کنیم.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پتروشیمی خارگ با بیان اینکه سلامت روان و کاری کارکنان در اولویت است بیان داشت: تمام تلاش ما این است که در مجتمع حادثه مرگبار نداشته باشیم و در این زمینه هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم.

بهادران اضافه کرد: تمام واحدها را باید به ایمن‌سازی 100 درصد برسانیم، به طوری که در حال حاضر لوله‌ها و مخازن در حال بازرسی است تا به ایمنی صددرصد برسد.

وی اضافه کرد: پرسنل ما به دستگاه تست گاز هیدروژن سولفوریک مجهز شدند تا با استفاده از این دستگاه بتواند گاز خطرناک در مجتمع را تشخیص دهد.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پتروشیمی خارگ با بیان اینکه وسائل استحفاظی را در اختیار پرسنل قرار می‌دهیم گفت: اخیرا نیز سفارش شده تا ماسک‌های ویژه برای کسانی که در بخش بهره‌برداری کار می‌کنند واگذار کنیم.

بهادران با بیان اینکه در 34 سال گذشته تنها دو حادثه آتش‌سوزی در مجتمع پتروشیمی خارگ داشتیم بیان کرد: با توجه به برنامه ما برای ایمن‌سازی واحدهای مختلف واحد آمین و کمپرسورها به صورت 100 درصد ایمن‌سازی شده‌اند.

وی در ارتباط با فعالیت‌های اتاق کنترل واحد متانول نیز گفت: این بخش از سال 78 کار خودش را آغاز کرده و به سیستم‌های پیشرفته کنترل مجهز شده است.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پتروشیمی خارگ تصریح کرد: در این بخش روزانه 2 هزار تن تولید متانول گزارش می‌شود و پرسنل مجرب آن بر نحوه تولید نظارت دارند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول