اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کردستان عنوان کرد

رفع 48 نقطه حادثه‌خیز معابر شهری کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان از رفع 48 نقطه حادثه‌خیز معابر درون شهری استان در طول سال گذشته خبر داد.

رفع 48 نقطه حادثه‌خیز معابر شهری کردستان

سید عارف قادرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در سال گذشته 88 نقطه حادثه‌خیز معابر درون شهری استان شناسایی شد که از این تعداد 48 نقطه آن رفع و مابقی نیز در دست اجراست.

وی افزود: یکی از برنامه‌های امسال راهنمایی و رانندگی استان شناسایی نقاط حادثه‌خیز معابر درون شهری استان و اعلام آنها به منظور رفع به شهرداری‌ها است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان در ادامه اضافه کرد: در سال گذشته برای نخستین بار نیم درصد از درآمد شهرداری‌های استان به رفع نقاط حادثه‌خیز معابر درون شهری اختصاص یافت که این امر با همکاری راهنمایی و رانندگی در سطح استان اجرا شد.

قادرزاده در ادامه استفاده از کلاه و کمربند ایمنی را دو شاخصه اصلی انضباط ترافیکی در معابر شهری استان عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها در زمینه نهادینه کردن این موضوع تاثیرگذارند.

رئیس پلیس راهور کردستان تاکید کرد: رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی استفاده از کلاه و کمربند ایمنی برای سرنشینان خودروها و راکبان موتورسیکلت و سوق دادن مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: طبق قانون جدید ترک نشین‌های موتورسیکلت نیز باید در معابر شهری از کلاه ایمنی استفاده کنند.

*نصب دوربین‌های ثبت تخلف برای نخستین بار در کردستان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان در ادامه از نصب دوربین‌های ثبت تخلف برای نخستین بار در استان با همکاری شهرداری‌ها در درون شهرها خبر داد.

وی افزود: با نصب این دوربین‌ها رانندگان متخلف شناسایی و اعمال قانون می‌شوند.

به گفته رئیس پلیس راهور کردستان، ایجاد پارکینگ‌ در درون شهرها که یکی از مطالبات به حق مردم است، در شهرهای سقز، سنندج، مریوان و قروه امسال محقق خواهد شد.

قادرزاده از راه‌اندازی واحد صدور گواهینامه در شهرهای بانه و بیجار خبر داد و تصریح کرد: در سال‌ جاری دفتر خدمات خودرویی نیز در شهرستان بانه راه‌اندازی می‌شود.

وی در پایان رعایت قوانین و مقررات رانندگی را در کاهش میزان تصادفات و تلفات ناشی از آن موثر دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو برابر سال 84 خودرو در کردستان وجود دارد اما با ارتقا فرهنگ ترافیکی میزان تصادفات درون شهری برای ششمین سال متوالی کاهش داشته است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول