اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی همدان خبر داد

اشتغال‌زایی 31 هزار نفر در بخش مسکن مهر همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان از اشتغال‌زایی 31 هزار و 263 نفر در بخش مسکن مهر استان همدان خبر داد.

اشتغال‌زایی 31 هزار نفر در بخش مسکن مهر همدان

حسین جلالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با ارائه گزارش پروژه‌های افتتاح شده در بخش مسکن مهر استان اظهار کرد: تاکنون در شهرهای بالای 25 هزار نفر یک هزار و 50 واحد در آبان ماه 89 و 3 هزار و 969 واحد در آذر ماه 90 افتتاح شده و 2 هزار و 769 واحد نیز در سه ماهه نخست سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: تا پایان بهمن ماه سال جاری آمار تحویل پروژه‌های مسکن‌های مهر به متقاضیان در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه 350 واحد، تعاونی‌ها 835 واحد و خودمالکان 2 هزار و 654 واحد مسکونی بوده است.

سرپرست حوزه مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اشتغال ایجاد شده برای 31 هزار و 263 نفر در بخش مسکن بیان داشت: تاکنون در همدان برای 11 هزار و 769 نفر، ملایر 6 هزار و 976 نفر، اسدآباد 2 هزار و 166 نفر، نهاوند 3 هزار و 785 نفر، تویسرکان 2 هزار و 52 نفر، بهار یک هزار و 634 نفر، فامنین یک هزار و 82 نفر، رزن 724 نفر و کبودراهنگ یک هزار و 76 نفر در بخش مسکن اشتغال ایجاد شده است.

وی در رابطه با کیفیت مصالح مورد استفاده در واحدهای مسکن مهر تصریح کرد: مجموع مصالح استفاده شده در این واحدها عموماً از مصالح تولید شده داخل کشور است که مورد تأیید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت متبوع و سازمان استاندارد است.

جلالیان اضافه کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های مسکن مهر عمدتاً توسط شرکت‌های مهندسین مشاور طراحی و در نهایت در کمیته اداره کل متبوع بررسی و تأیید می‌شود تاکنون سعی شده حتی‌المقدور الگوهای معماری ایرانی – اسلامی در ساخت این مسکن‌ها رعایت شود.

وی با بیان این مطلب که مهاجرت عمده‌ترین عامل گسترش حاشیه‌نشینی است، ابراز داشت: با توجه به اینکه اقشار ساکن در این محلات از توانایی مالی مناسبی برای تأمین مسکن برخوردار نیستند، ساخت مسکن با قیمت مناسب بزرگ‌ترین راهکار تأمین مسکن این قشر است.

سرپرست حوزه مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: مطالعات شبکه اصلی آب و فاضلاب و شبکه برق پروژه 2 هزار و 200 واحدی تعاونی‌های مشاغل آزاد واقع در کوی اندیشه اتمام یافته و حدود 20 درصد از شبکه اصلی آب و فاضلاب و 40 درصد شبکه اصلی گاز احداث شده است.

وی در مورد خدمات زیربنایی پروژه 3 هزار و 200 واحدی تپه حاج شمسعلی بیان داشت: مطالعات شبکه اصلی آب و فاضلاب این پروژه انجام و حدود 20 درصد از شبکه اصلی آب احداث شده و شبکه اصلی برق‌رسانی به پروژه مذکور نیز مراحل مقدماتی خود را طی کرده است.

جلالیان ادامه داد: در سایت تپه امام گل، خطوط اصلی شبکه آب، برق و گاز تا ورودی سایت انجام گرفته است و در حال حاضر مهندسان مشاور در حال تهیه طرح آماده‌سازی تپه مذکور هستند.

وی اضافه کرد: در پروژه‌های مسکن مهر واقع در شهرک مدنی و بهشتی دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به مهیا کردن یک هزار و 200 واحد کنترل آب، یک هزار و 200 واحد انشعاب فاضلاب و یک هزار و 500 واحد کنترل برق و یک هزار و 500 واحد علمک گاز اقدام کرده‌اند.

سرپرست حوزه مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان در مورد متوسط آورده متقاضیان بیان داشت: آورده متقاضیان ارتباط مستقیم به هزینه آماده‌سازی زمین، مساحت واحد مسکونی، مشاعات شامل پارکینگ، انباری، لابی و سایر فضاهای ارتباطی دارد زیرا یک واحد با زیربناهای مفید شامل 75 مترمربع و با سایر مشاعات حدود معادل 105 مترمربع خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به توضیحات بالا متقاضی باید هزینه‌های 105 مترمربع زیربنا را پرداخت کند که به ازای یک واحد با زیربنای مفید 75 مترمربع حدود 15 میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

جلالیان در پایان با اشاره به مناسب بودن دید و منظره پروژه‌های مسکن‌های مهر استان خاطرنشان کرد: استان همدان از مجموع استان‌های کم برخوردار کشور از منابع اراضی دولتی است و به علت کوهستانی بودن عموم شهرهای استان محصور در کوه، تپه و ماهور است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول