اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی:

44 هزار واحد مسکن روستایی خراسان‌جنوبی سنددار هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی سنددار شدن مسکن روستایی را یکی از رسالت‌های این بنیاد عنوان کرد و گفت: تاکنون 44 هزار واحد مسکونی در سطح مناطق روستایی استان خراسان‌جنوبی سنددار شده‌اند.

44 هزار واحد مسکن روستایی خراسان‌جنوبی سنددار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) برگزار شد، به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این مجموعه در راستای ساخت و ساز مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هزار جمعیت پرداخت.

وی به مزایای سنددار شدن مسکن روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته روستاییان از نبود سند برای منازل خود رنج می‌بردند که در این راستا بنیاد مسکن با همکاری سازمان ثبت اسناد اقدام به صدور سند در این مناطق کرده است.

*احیای ارزش اقتصادی مسکن روستایی با صدور سند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: با صدور سند برای منازل روستایی یک ارزش اقتصادی پنهان احیا می‌شود همچنین امکان استفاده روستاییان از تسهیلات بانکی با وثیقه سند را فراهم شده است همچنین می‌توان از این سند در مراجع قضایی و انتظامی نیز استفاده کرد.

آسمانی‌مقدم کمک به توسعه روستا، افزایش بها و مرغوبیت منازل روستایی و از بین بردن اختلافات ملکی در روستاها را از دیگر مزایای صدور سند برای مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: در این راستا در استان کارهای خوبی صورت گرفته است.

*صدور 34 هزار سند روستایی طی 6 سال اخیر

وی اظهار داشت: از سال 84 تاکنون بالغ بر 34 هزار سند روستایی در استان صادر شده است این در حالی است که تا قبل از سال 83 تنها 10 هزار جلد سند در این مناطق صادر شده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی به تاریخچه تاسیس بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: 58 روز پس از پیروزی انقلاب با افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) برای تامین مسکن محرومان این مجموعه تاسیس شد.

آسمانی‌مقدم ادامه داد: بنیاد مسکن متولی توسعه و عمران روستاها است همچنین بازسازی و نوسازی مناطق سانحه‌دیده از حوادث غیرمترقبه نیز از وظایف این مجموعه در سطح کشور است.

وی از احداث 18 هزار واحد مسکونی در مناطق حادثه‌دیده استان طی چند سال گذشته خبر داد و گفت: بیشتر این واحدها مربوط به زلزله شهرستان‌های قاین و درمیان در سال 76 است.

*ساخت1000 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان در بم

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از ساخت یک هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی در شهرستان بم خبر داد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول