اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر:

متقاضیان مسکن مهر از افزایش آورده اولیه ناراضی هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر گفت: اغلب متقاضیان مسکن مهر در شهرستان نیر از افزایش آورده شخصی به مقداری که در توان آنها نیست، ناراضی و گله‌‌مند هستند.

متقاضیان مسکن مهر از افزایش آورده اولیه ناراضی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عباداللهی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت مسکن مهر در نیر اظهار داشت: در حالی که در آغاز فعالیت مسکن مهر گفته می‌شد رقمی بین دو تا سه میلیون تومان از متقاضیان دریافت می‌شود امروز این رقم به 10 میلیون تومان افزایش یافته که این خود خارج از توان متقاضیان مسکن مهر است.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های ساخت به دلیل طولانی شدن زمان ساخت پروژه‌ها در این شهرستان تصریح کرد: این راضی‌کننده به نظر نمی‌رسد که طولانی شدن زمان ساخت و افزایش هزینه‌ها را به گردن متقاضیانی بیندازیم که در موعد مقرر آورده مورد نظر را پرداخت کردند.

عباداللهی مراحل ساخت و واگذاری مسکن مهر در نیر را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: هزینه ساخت هر واحد مسکن مهر در این شهرستان به حدود 42 میلیون تومان رسیده که افزایش 10 میلیون تومانی در آورده شخصی و مطالبه از متقاضیان بسیار ناراحت‌کننده به نظر می‌رسد.

به گزارش فارس، فرماندار نیر در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که تولید مسکن مهر می‌توانست نیاز مردم را در این زمینه پاسخگو باشد، خاطر نشان کرد: تولید مسکن مهر با برخی از کوتاهی‌ها و فاصله افتادن در مراحل مختلف مواجه شده و بعید به نظر می‌رسد حتی در سال‌جاری نیز با این شرایط واحدی واگذار شود.

در ادامه این نشست مدیرکل مسکن و شهرسازی استان در سخنانی اضافه کرد: براساس بخشنامه وزارتی متولی ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر بنیاد مسکن است.

شهرام باباخانی ادامه داد: براساس همین بخشنامه ما آماده هستیم زمین مورد نظر را واگذار کنیم تا عملیات ساخت و ساز به اشکال مختلف غیر از تعاونی‌ها انجام شود.

وی در ادامه بیان کرد: ما آماده هرگونه همکاری هستیم و تاکنون بیش از دو برابر بدهی شهرداری نیز این سازمان پرداخت هزینه پروانه ساختمانی را انجام داده است.

باباخانی گفت: ‌نباید بحث بدهی مسکن و شهرسازی را به شهرداری موجب اختلال در روند صدور سند و اقساط‌بندی تسهیلات مسکن مهر دانست.

در این جلسه تعدادی از مدیران عامل تعاونی‌های مسکن‌ساز شهرستان نیر بخش عمده‌ای از مشکلات را ناشی از وضعیت پیمانکاران اعلام کرده و خواستار رسیدگی به پرونده آنها در تأخیر و تعلل اجرای پروژه‌ها شدند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول