اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن خراسان‌جنوبی:

خراسان‌جنوبی موقعیت ویژه‌ای برای استفاده از بازار افغانستان دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن خراسان‌جنوبی گفت: استان ما از جنبه‌های مختلف مانند محصولات تولیدی و صنعتی موقعیت‌ ویژه‌ای برای استفاده از بازار بزرگ افغانستان و بازارهای نوظهور کشورهای CIS دارد.

خراسان‌جنوبی موقعیت ویژه‌ای برای استفاده از بازار افغانستان دارد

محسن احتشام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند هدف کشورهای مختلف در عرصه اقتصادی را بازارگشایی برای حمایت از تولید و اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: کشور ما نیز در این عرصه فعالیت‌هایی را انجام داده است.

وی به برگزاری همایش بین‌المللی ترانزیت و توسعه محور شرق در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: خراسان‌جنوبی با توجه به موقعیتی که در آن قرار گرفته نقش اساسی در محور شرق و دسترسی به بندر چابهار دارد و از طرف دیگر سرمایه‌گذاری و کارآفرینی نیز اولویت اساسی استان ما است می‌توان از این موقعیت در راستای رونق اقتصادی منطقه استفاده کنیم.

وی به مهم‌ترین ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: خراسان‌جنوبی دارای 330 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان است و از طرف دیگر از داشتن چهار بازارچه رسمی نیز بهره‌مند است همچنین گمرک رسمی نیز در استان ما فعال است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن خراسان‌جنوبی با بیان اینکه استان ما در همسایگی افغانستان، پاکستان و کشورهای CIS قرار گرفته است، تصریح کرد: وجود مشکلات امنیتی در پاکستان و از طرف دیگر برخورداری خراسان‌جنوبی از امنیت پایدار فرصت مناسبی را در این استان برای سرمایه‌گذاری و کاهش مسافت تا بندر مهم چابهار فراهم کرده است.

*منابع معدنی خراسان‌جنوبی فرصت ویژه‌ای برای صادرات است

احتشام با بیان اینکه خراسان‌جنوبی از وجود معادن غنی بهره‌مند است، افزود: می‌توان از این فرصت برای افزایش صادرات استفاده کرد.

وی ادامه داد: ایجاد واحدهای فرآوری برای سنگ‌های معدنی نیز در استان انجام شده است که فرصت ویژه‌ای را فراهم کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن خراسان‌جنوبی تصریح کرد: خراسان‌جنوبی 98 درصد تولید زرشک و 30 درصد زعفران کشور را در اختیار دارد که صنایع تبدیلی نیز برای این محصولات ایجاد شده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول