اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران:

4600 کلاس در مازندران باید هوشمندسازی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: 4 هزار و 600 کلاس درس در آینده باید در مازندران هوشمندسازی شود.

4600 کلاس در مازندران باید هوشمندسازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدعلی امیری بعد از ظهر امروز در چهاردهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز مازندران که در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله میاندرود برگزار شد با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز ایثارگران خطه علم و معرفت محسوب می‌شوند، اظهار داشت: خیران مدرسه‌ساز بازوی پرتوان آموزش و پرورش در عرصه ساخت‌و‌ساز فضاهای آموزشی به شمار می‌آیند.

وی مدرسه را مکانی محترم و با عزت معرفی کرد و یادآور شد: آنچه خیران می‌سازند محلی است برای پرورش افرادی که آینده‌ساز جامعه‌ای آرمانی و دینی محسوب می‌شوند.

امیری به سیر صعودی ساخت‌وساز مدارس از سوی خیران مدرسه‌ساز در مازندران اشاره کرد و گفت: سال گذشته خیران مدرسه‌ساز بیش از 35 میلیارد تومان متعهد شدند که 90 درصد این اعتبارات محقق شد.

این مسئول ادامه داد: مازندران در تحقق تعهدات خیران مدرسه‌ساز در سطح کشور سرآمد بود و مشارکت در این بخش نیز نسبت به سال‌های اخیر با افزایش روبه‌رو بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه همه خیران مدرسه‌ساز در سطح استان گام‌های مثبتی را در توسعه فضاهای آموزشی برداشتند، بیان داشت: شهرهای بابل، ساری ناحیه یک و آمل به ترتیب از شهرهای برتر در کمک و حمایت خیران مدرسه‌سازی در مازندران محسوب می‌شوند.

وی اجرای طرح تحول بنیادین را نیازمند بسترسازی مناسب در فضاهای آموزشی دانست و یادآور شد: دنیا به سمت استفاده از تکنولوژی نوین حرکت کرد که در این بخش دانش‌آموزان ما نیز باید مهارت‌های کافی را کسب کنند.

امیری شرط اصلی کسب مهارت دانش‌آموزان در مدارس را هوشمندسازی عنوان کرد و گفت: در مازندران از 4 هزار و 600 مدرسه در سال تحصیلی 91-92 باید یک هزار و 500 مدرسه هوشمند‌سازی شود که اجرای این طرح تنها با کمک خیران مدرسه‌ساز محقق می‌شود.

وی به اجرای طرح 6-3-3 در مقطع ابتدایی اشاره کرد و ادامه داد: امسال 40 هزار دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی مازندران نیازمند یک هزار و 50 کلاس درس هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: برخی از کلاس‌ها با مدیریت مدرسه تامین ولی در برخی مدارس باید کلاس درس پایه ششم ابتدایی ایجاد شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 90 درصد مدارس مازندران یک نوبته شدند، متذکر شد: برای تک نوبته شدن مدارس استان در برخی از شهر‌ها با مشکل مواجه هستیم.

وی در پایان اذعان داشت: مدارس قائم‌شهر به دلیل جمعیت زیاد دانش‌آموز دو نوبته زیاد است.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول