اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح سد و نیروگاه کارون 4 خبر داد

ذخیره بیش از 2000 میلیون متر مکعب آب در پشت سد کارون 4

خبرگزاری فارس: مجری طرح سد و نیروگاه کارون 4 گفت: حجم آب موجود در مخزن سد کارون 4 به دو میلیارد و 133 میلیون متر مکعب رسید.

ذخیره بیش از 2000 میلیون متر مکعب آب در پشت سد کارون 4

حسن اطاعتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: سد 230 متری کارون 4 با هدف تنظیم آب رودخانه کارون به میزان 7/3 میلیارد متر مکعب در سال و نیروگاه هزار مگاواتی آن با ظرفیت تولید انرژی برق آبی به میزان 2 هزار و 107 گیگاوات ساعت در استان چهارمحال و بختیاری بر روی رودخانه کارون ساخته شده است.

وی افزود: هر چهار واحد نیروگاه این سد که بلندترین سد بتنی دو قوسی کشور محسوب می‌شود، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال به شبکه برق سراسری متصل می‌شود.

اطاعتی به میزان انرژی تولیدی این نیروگاه اشاره کرد و گفت: میزان تولید برق نیروگاه یک هزار مگاواتی کارون 4 در چهار سال گذشته از مرز 7/1 میلیون مگاوات ساعت گذشت و هم‌اکنون حجم آب موجود در مخزن سد کارون 4 به 2 میلیارد و 133 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی در ادامه از کاشت 16 هزار اصله درخت در حاشیه دریاچه سد کارون 4 خبر داد و گفت: طرح احداث سد و نیروگاه کارون 4 تاکنون پیشرفت خوبی داشته و در تولید برق و انرژی پاک در کشور سهم بسزایی را به خود اختصاص داده است، علاوه‌ بر آن با کاشت نهال و ایجاد فضای سبز تلاش دارد تا به حفظ محیط زیست اطراف خود توجه مضاعفی داشته باشد.

مجری طرح سد و نیروگاه کارون 4 افزود: این فضای سبز در زمینی به مساحت 24 هکتار در فاصله 23 کیلومتری سد به شیوه صنعتی و مدرن طراحی و اجرا می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: سد کارون 4 در 180 کیلومتری جاده شهرکرد به اهواز بر روی رودخانه کارون ساخته شده است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول