اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی مطرح کرد

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی اکو شهریور در بجنورد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی اعلام کرد: دومین نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو شهریور امسال در بجنورد برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی اکو شهریور در بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت ظهر امروز در همایش گسترش روابط خراسان‌شمالی با تاجیکستان اظهار کرد: ایران توجه ویژه‌ای را به کشورهای عضو اکو داشته و برگزاری این نمایشگاه در راستای تقویت روابط فی ما بین صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به موقعیت تاجیکستان و وجود فرهنگ‌های مشترک با جمهوری اسلامی نسبت به اختصاص غرفه‌های خاصی به این کشور اعلام آمادگی کرد.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه سطح مبادلات تجاری این استان با تاجیکستان باید افزایش یابد، افزود: البته میزان مبادلات تجاری مطلوب بوده اما باید این ظرفیت بیش از پیش افزایش یابد.

*احیای جاده ابریشم و توسعه مناسبات تجاری کشورها

استاندار خراسان‌شمالی همچنین بر احیای جاده ابریشم و توسعه مناسبات تجاری کشورهای واقع در مسیر تاکید کرد و گفت: تاجیکستان و ایران می‌توانند الگوی مناسبی برای توسعه مبادلات تجاری در این راستا باشند.

وی افزود: ایران اسلامی آمادگی داشته تا در تمام زمینه‌ها دانش و تجربه خود را به کشور دوست تاجیکستان منتقل کند.

شفقت همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه‌های خوبی که در سفر هیئت تجاری تاجیکستان به خراسان‌شمالی انجام شد، گفت: تبدیل این تفاهم‌نامه به موافقت‌نامه می‌تواند به توسعه روابط تجاری بینجامد.

* آمادگی خراسان‌شمالی برای تأمین نیازهای صادراتی تاجیکستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی هم در این همایش نسبت به تأمین نیازهای تاجیکستان و صادرات کالا از استان به این کشور اعلام آمادگی کرد.

سیدمحمدابراهیم حسینی با اشاره به روابط و دوستی بین دو کشور ایران و تاجیکستان افزود: قابلیت‌های بسیار خوبی در خراسان‌شمالی وجود داشته که می‌تواند بسیاری از نیازهای کشور دوست تاجیکستان را برطرف کند.

وی از سفر هیئت تجاری تاجیکستان به خراسان‌شمالی به عنوان روزنه‌ای برای افزایش ارتباطات تجاری یاد کرد و گفت: با 160 تفاهم‌نامه‌ای که در این سفر هیئت تاجیکستانی صورت گرفت، سطح روابط تجاری افزایش می‌یابد.

حسینی همچنین با اشاره به برنامه پذیرش چهار هیئت خارجی در خراسان‌شمالی تصریح کرد: این هیئت‌ها شامل هیئت‌های تجاری ترکمنستان، عراق، تاجیکستان و چین است.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول