اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه آهن جنوب شرق:

امکان حمل خودروهای مسافران قطار زاهدان – تهران فراهم شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: با ورود نخستین واگن خودروبر همراه قطار مسافری، امکان حمل خودروهای مسافران قطار زاهدان – تهران فراهم شد.

امکان حمل خودروهای مسافران قطار زاهدان – تهران فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب شرق، سیدمصطفی داوودی اظهار داشت: علاوه بر صرفه اقتصادی به‌دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی موارد دیگری نظیر ایمنی بالای سفر با قطار، کاهش خطرات احتمالی سفرهای جاده‌ای و استفاده از امکانات رفاهی خاص قطار را می‌توان به عنوان دیگر مزایای استفاده از واگن‌های خودروبر همراه قطارهای مسافری نام برد.

وی افزود: در سفر سال گذشته مدیرعامل راه آهن به استان درخواست‌های متعددی در زمینه اختصاص سهمیه واگن خودروبر همراه قطار مسافری مطرح شد که با توجه به موافقت مسئولان راه آهن بدلیل وجود مشکلات فنی و نیز کمبود این واگن‌ها در مجموعه راه آهن این امکان محقق نشد.

داوودی ادامه داد: با راه‌اندازی قطار مستقل زاهدان – تهران و جدا شدن سهمیه استان از قطار کرمان با پی‌گیری‌های انجام شده و با توجه مشکلات بسیار، یک دستگاه واگن خودرو بر ویژه قطار مسافری توسط بخش خصوصی تامین و به این استان اختصاص یافت.

وی گفت: این واگن‌ها ظرفیت حمل تعداد پنج دستگاه خودرو را داشته که در حال حاضر هفته‌ای دو بار در مسیر زاهدان – تهران تردد خواهند کرد که در صورت وجود تقاضای بیشتر پیگیری‌های لازم برای افزایش تعداد آن نیز انجام خواهد شد.

داوودی خاطر نشان کرد: مسافرانی که تمایل به حمل خودروی خود با قطار مسافری را دارند بدلیل حرکت قطار در ساعات اولیه صبح و لزوم انجام عملیات بارگیری و مانور قطار باید پس از تهیه بلیط از نمایندگی‌های فروش بلیط در سطح استان، 12 ساعت قبل از حرکت قطار، خودروهای خود را به نمایندگان شرکت قطارهای مسافری رجاء مستقر در ایستگاه راه آهن زاهدان تحویل دهند.

انتهای پیام/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول