اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایتگر حماسه‌های دفاع مقدس:

برخی به دنبال تحریف تاریخ دفاع مقدس هستند/ مزار شهدای گم‌نام مورد بی‌مهری قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: روایتگر حماسه‌های دفاع مقدس گفت: برخی افراد با وجود اینکه یادگاران دفاع مقدس هنوز زنده‌اند، در پی تحریف وقایع دفاع مقدس هستند.

برخی به دنبال تحریف تاریخ دفاع مقدس هستند/ مزار شهدای گم‌نام مورد بی‌مهری قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ علی مالکی‌نژاد در یادواره 14 شهید گمنام و منطقه خضرنبی(ع) که با حضور دلدادگان عشق به شهدا برگزار شد، با انتقاد از وضعیت نامناسب محل شهدای گم‌نام کوه خضر نبی(ع) اظهار کرد: پایه‌های میز تمام مسئولان از قطرات خون شهیدان است و واقعا جای تاسف دارد به مزار شهدای گمنام رسیدگی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نهادهای اجرایی باید به وظیفه خود در قبال عمران و آبادانی اطراف مزار شهدای گمنام دفاع کنند تصریح کرد: متاسفانه مزار شهدای گمنام، از طرف مسئولان مورد گمنامی قرار گرفته است و این وضعیت زیبنده و در شأن خون شهدا نیست.

راوی حماسه‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهدا از اخلاص مثال‌زدنی برخوردار بودند تصریح کرد: به همین دلیل بسیاری از شهدا از خداوند التماس می‌کردند پیکر آن‌ها به وطن بازگشت نداشته باشد و برای همیشه فراموش شوند.

مالکی‌نژاد با تاکید بر اینکه هر از چند گاهی تعدادی از پیکر شهدا تفحص و در شهرهای مختلف کشور تشییع می‌شود، اظهار کرد: تفحص و تشییع شهدا در اقصی نقاط کشور تلنگری برای مسئولان و ملت خواهد بود که فراموش نکنند این نظام و انقلاب به دلیل چه خون‌هایی سرافراز مانده است.

مالکی‌نژاد با تاکید بر اینکه برای جوانان باید واقعیت‌های قابل پذیرش زندگانی شهدا و دفاع مقدس را روایت کرد اضافه کرد: عده‌ای کتاب‌هایی را تألیف می‌کنند که بر خلاف اتفاقات دفاع مقدس است. 

وی با اشاره به اینکه یاد شهدا باید در زندگی افراد زنده نگه داشته شود خاطر نشان کرد: برخی افراد با وجود اینکه یادگاران دفاع مقدس هنوز زنده‌اند، در پی تحریف وقایع دفاع مقدس هستند.

این رزمنده دفاع مقدس با تاکید بر اینکه عشق به شهدا را باید در جوانان تقویت کرد اظهار کرد: روایت شهدا بر عهده راویان است و آن‌ها به جای نقل ماوراء و خیالات، باید زندگی واقعی شهدا را برای جوانان بیان کنند.

مالکی‌نژاد با اشاره به اینکه فضای اطراف مزار شهدای گمنام و کوه خضرنبی(ع) با حضور برخی افراد نباید آلوده شود تصریح کرد: اگر افراد حزب اللهی در این مکان‌ها حضور پیدا نکنند، فضای اینجا آلوده و خراب می‌شود.

وی افرود: مسئولان با عمران و آبادانی اطراف مزار شهدای گمنام، فضای تفریح سالم را برای مردم ایجاد کنند. 

این رزمنده دفاع مقدس با تاکید بر اینکه تربیت جهادگران علمی موجب تداوم راه انقلاب اسلامی است تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس دشمن حمله کرد و اقشار مختلف جامعه برای دفاع از دین، ناموس و خاک کشور جهاد کردند.

مالکی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز دشمن بیکار نبوده و از راه‌های دیگر با انقلاب مبارزه می‌کند خاطر نشان کرد: در این جنگ غیرمستقیم وظیفه جوانان جهاد علمی است. 

وی با تاکید بر اینکه شهدا همچون نوری راه حق را نشان دادند اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌های مفقودالاثر هنوز منتظر خبری از پیکر فرزند خود هستند.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه وصیت‌نامه‌های شهدا باید به مردم و به ویژه جوانان معرفی شود تصریح کرد: برخی افراد به دفاع مقدس خیانت‌هایی کردند که در این دنیا و آخرت باید پاسخگو باشند.

مالکی‌نژاد با اشاره به خاطره‌ای از شهید احمد کریمی گفت: این شهید بزرگوار از خداوند خواست بدنش تکه تکه شود و سر از بدن وی جدا شود تا در روز قیامت شرمنده امام حسین(ع) نباشد.

وی افزود: شهید احمد کریمی در عملیات کربلای 5 با توپ مستقیم تانک، پیکرش طبق خواسته خود از خدا تکه تکه شد و سر از بدن وی جدا شده بود و تمام پیکر این شهید بزرگوار در یک چفیه جمع شد.

روایتگر حماسه‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه شهدا زنده هستند و برکات فراوانی دارند تصریح کرد: بسیاری از شهدا از زمان و مکان شهادت خود خبر داشتند که خداوند این لیاقت را در ازای اخلاص و مجاهدت به آن‌ها اعطا کرده بود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول