اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌گام با نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت ـ 44

خراسان‌رضوی قطب شعر امروز کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان خراسان‌رضوی مهد و قطب شعر امروز ایران است.

خراسان‌رضوی قطب شعر امروز کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قادر طراوت صبح امروز در حاشیه همایش ادبی قرآن و بیداری اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت امسال در مشهد بسیار با کیفیت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شده است و عملکرد آن تا به امروز قابل تقدیر است.

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: از دلایلی که نمایشگاه قرآن و عترت بازدید بهتر و پرشورتری از سایر نمایشگاه‌های دیگر در مشهد دارد به این مناسبت است که خراسان سرزمین امام رضا (ع) و خاک آن مقدس است و امروز شما شاهد این هستید که از اقصی نقاط جهان در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به وجود هنرمندان در خطه خراسان، گفت: با وجود این مهد رودخانه خراسان به بزرگی کارون و رودخانه‌های بزرگ دنیا نیست اما خاک آن کاملاً هنرخیز است چرا که خاک خراسان از دیرباز شاعرپرور بوده است.

وی بیان کرد: فعالیت‌های بسیار قابل قبولی امروز در حوزه شعر خراسان در حال انجام و شکل‌گیری است، به عنوان مثال یکی از مطالبی که مصداق این کلمه را می‌رساند جشنواره جهانی شعر امام رضا (ع) و جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است که در سطح کشور بی‌نظیر است.

طراوت خاطرنشان کرد: در حال حاضر جشنواره جهانی شعر امام رضا (ع) یکی از تاثیرگذارترین جشنواره‌ها در سطح بین‌الملل است که امروز این جشنواره در حال جریان‌سازی و تأمل است و اقدامات این جشنواره در سطح استان خراسان‌رضوی همه‌گیر شده است و دلیل آن زایندگی و تولد نوع به نوع شاعران خوب و شایسته در این استان است.

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: از نگاهی دیگر استان خراسان‌رضوی چه در حوزه قرآن و معارف دینی و چه در حوزه شعر امروز بهترین چهره‌های فرهنگی و ادبی را تقدیم جامعه کرده است و در کنار آن شاهد این هستیم که نیمی از مشاهیر ما از دل این استان بیرون آمده است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول