اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه صومعه‌سرا:

دولتمردان جهان از خواب خرگوشی بیدار شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به سکوت برخی جوامع در مقابل انتشار فیلم موهن آمریکایی گفت: دولتمردان جهان باید از خواب خرگوشی بیدار شوند.

دولتمردان جهان از خواب خرگوشی بیدار شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به کرامات و حسنات امام صادق (ع)، اظهار کرد: امام صادق(ع) مظهر کمال و دین‌باوری در جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 40 هزار روایت از مجموع 60 هزار روایت به جا مانده از ائمه اطهار(ع) متعلق به امام صادق(ع) است، تصریح کرد: امام صادق (ع) در تمام احوال و موضوعات با به‌کارگیری از شیوه تبیین دین دارای سخن و روایت هستند.

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: امام صادق (ع) به دلیل تسلط کامل به آیات قرآن کریم مانند خورشیدی در حوزه ارائه احادیث و روایات می‌درخشند.

وی، سخاوتمندی و خلق شایسته، اقامه نماز و تسبیح فاطمه‌الزهرا، صله رحم و خواندن دعای غریق را از جمله مهم‌ترین سفارش‌های امام صادق (ع) به مسلمانان عنوان کرد و گفت: این ارکان در واقع رمز نیکو زیستن در بین مسلمانان است.

صدیقی با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان در خانواده‌ها و شیوه‌های جلوگیری والدین از رخنه افکار پلید و آلوده در اذهان آنها، ابراز کرد: والدین به این بهانه که جوان باید در پی جوانی خود باشد از فرزندان خود غافل نشوند.

وی با تصریح بر اینکه در جوامع امروزی استفاده از فرستنده‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های غربی و مستهجن، افکار فرزندان و جوانان مسلمان را به طرف گناه و دوری از دین نشانه رفته است، متذکر شد: ماهواره و بهره‌گیری از آن در خانه موجب فروپاشی خانواده و نابودی احترام‌ و حریم‌های فردی و اجتماعی می‌شود.

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به انتشار فیلم اهانت‌آمیز آمریکایی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) اذعان کرد: این فیلم هویت، شخصیت و دین یک میلیارد و 500 میلیون نفر مسلمان جهان را زیرسؤال برده است.

وی با بیان اینکه این فیلم با همکاری و پشتوانه آمریکا و اسپانسرهای مختلف ضداسلامی و صهیونیسم ساخته شده است، ابراز کرد: سکوت در برابر این اهانت و توهین به مقدسات در هیچ شرایطی جایز نیست و دولتمردان جهان باید از خواب خرگوشی بیدار شوند.

صدیقی با قدردانی از راهپیمایی و اعلام خشم مسلمانان در کشورهای مختلف در برابر این گستاخی بزرگ اظهار کرد: این فیلم نشان دهنده عقده‌های دیرینه دشمنان در برابر ناکامی‌های مقابله علیه مسلمانان و موج بیداری اسلامی است.

وی راهپیمایی سراسری در کشور علیه انتشار این فیلم توهین‌آمیز را وظیفه مسلمانان برشمرد و یادآور شد: توهین به مقدسات یک گستاخی نابخشودنی است که باید عاملان آن محکوم شوند.

به گزارش فارس، جمع زیادی از نماز گزاران پس از اقامه نماز جمعه متحد و فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر صهیونیسم» را سردادند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول