اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی در همایش مهرایران، مرهم آذربایجان:

120 هزار نفر در مناطق زلزله‌زده ارسباران در چادر زندگی می‌کنند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هم‌اکنون 120 هزار نفر از مردم زلزله‌زده در منطقه ارسباران در چادر زندگی می‌کنند.

120 هزار نفر در مناطق زلزله‌زده ارسباران در چادر زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در همایش مهر ایران، مرهم آذربایجان اظهار کرد: مردم ایران در ساعات اولیه وقوع زلزله به خوبی عمل کردند و حادثه رخ داده در آذربایجان به خوبی مدیریت شد و مردم توانستند در امدادرسانی رکورد بزنند.

وی افزود: قریب 304 روستا در این حادثه آسیب دید و 258 نفر جان باختند و هم‌اکنون 120 هزار نفر از مردم ما در چادر اسکان داده شده‌اند.

بیگی اعلام کرد: 17 هزار و 800 خانه باید در مناطق زلزله‌زده ساخته شود تا مردم آسیب‌دیده اسکان داده شوند.

وی تصریح کرد: ملت ایران با حضور به موقع خود در صحنه، در حوزه امداد و نجات رکورد زدند و همه جهان تحت تاثیر این حادثه قرار گرفتند که چگونه این واقعه توسط  مردم و مسئولان مدیریت شد.

بیگی افزود: ملت و دولت در ساعات ابتدایی این زلزله توانستند امداد و نجات را به نحو احسن انجام دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: حضور رهبر معظم انقلاب در هفته اول حادثه بسیار آرامش‌بخش بود و همه دنیا فهمیدند که این حادثه در حقیقت دغدغه همه مردم ایران و به خصوص رهبر انقلاب بوده است.

بیگی با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور کشورمان برای بازدید از مناطق زلزله‌زده، این مصوبات را بسیار کارگشا دانست و با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا خانه‌های امن برای زلزله‌زدگان احداث کنیم، گفت: امروز ما برای اسکان زلزله‌زدگان رکورد جدیدی ثبت کردیم و به دنیا نشان دادیم که ملت و دولت ما قابلیت‌های بیشتری هم دارد.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول