اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد واحد اهر خواستار شد

اعطای وام دانشجویی به دانشجویان مناطق زلزله‌زده ارسباران

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر خواستار اختصاص وام دانشجویی برای دانشجویان مناطق زلزله‌زده شد.

اعطای وام دانشجویی به دانشجویان مناطق زلزله‌زده ارسباران

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، علی رضایی بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی کشور و رؤسای واحدهای مناطق زلزله‌زده و مسئولان منطقه 13 در واحد اهر برگزار شد، گفت: متأسفانه در زلزله اخیر منطقه ارسباران اکثر اماکن مسکونی شهروندان و روستائیان منطقه آسیب جدی دیدند و اکثر خانواده‌ها با مشکلات متنابه ناشی از زلزله مواجه هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد دانشجویان شاغل به تحصیل منطقه اهر بومی ارسباران هستند، انتظار داریم با تمهیدات ویژه از سوی ریاست دانشگاه شاهد تسکین آلام دانشجویان باشیم.

رئیس واحد اهر در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه گفت: واحد اهر در سال 1373 با دو رشته کاردانی در راستای ارتقاء سطح علمی و فرهنگی منطقه فعالیت خود را آغاز و الحمدالله در پنج سال گذشته با توسعه همه‌جانبه در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، عمرانی و رفاهی توانسته است به عنوان یکی از واحدهای دانشگاهی برتر در منطقه 13 تبدیل شود.

وی افزود: این دانشگاه هم‌اکنون با درجه سازمانی بسیار بزرگ 220 نفر هیئت علمی تمام وقت و 10 هزار و 500 نفر دانشجو در 134 رشته در مقاطع مختلف تحصیلی، یک رشته دکترا، 35 رشته کارشناسی ارشد از واحدهای رو به توسعه از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

رضایی ادامه داد: در حوزه پژوهشی نیز با ایجاد بیش از 100 آزمایشگاه و کارگاه مجهز به یکی از واحدهای فعال در حوزه پژوهشی تبدیل شده است.

وی گفت: در حوزه عمرانی نیز به فضل پروردگار و تلاش همکاران فنی بیش از 56 هزار متر مربع به فضای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی افزوده شده و فضا و ساختمان‌های دانشگاه به بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اظهار کرد: در حوزه دانشجویی با ساخت مجموعه خوابگاهی خواهران، برادران، مجتمع ورزشی و رفاهی و برنامه‌های متنوع و برگزاری و میزبانی مسابقات کشوری در رشته‌های مختلف ورزشی این حوزه به عنوان حوزه نمونه منطقه 13 معرفی شود.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی نیز ساخت بزرگ‌ترین مسجد شمال‌شرق استان، مجتمع فرهنگی آمفی‌تئاتر 700 نفره، اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی و قرآنی، یکی از نهادهای فرهنگی برتر شهرستان بوده و همیشه شورای فرهنگی واحد پیشتاز در عرصه فرهنگی و معنوی شهرستان است.

رضایی گفت: در حوزه اداری مالی نیز واحد اهر به عنوان یکی از واحدهایی که الحمدالله درآمد دانشگاه به علت تلاش‌های مضاعف سیر صعودی داشته و در رده‌بندی منطقه جزو واحد سفید است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر افزود: در کنار این‌ها در راستای سیاست‌های جدید ریاست دانشگاه با عنایت خداوند متعال در دو محور فرهنگی و درآمدزایی برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده‌ایم که در بحث درآمدزایی با دریافت مجوزهای لازم هشت سوله در شهرک صنعتی اهر که همسایه با دانشگاه است، خریداری شد.

وی افزود: ان‌شاء‌الله طرح‌های تولید ظروف یک بار مصرفی، تولید لوله‌های آزمایشگاهی و تزئینات شیشه‌ای، تولید قطعه باکالیت، بی‌کربنات آمونیوم و اسید سولفوریک و اسانس و عصاره‌گیری اسفنجی و عصاره‌گیری، مجتمع دامپروری و مرغداری در اولویت کاری این واحد قرار دارد و در بخش فرهنگی نیز با بهره‌برداری از مسجد بزرگ دانشگاه و مجتمع فرهنگی و هنری در سال‌جاری طبق برنامه‌ریزی انجام شده با مشارکت اعضاء شورای فرهنگی و نهادهای فرهنگی و بسیج فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه از شتاب ویژه‌ای برخوردار خواهد شد.

رضایی گفت: برنامه اصلی این واحد ارتقاء کمی و کیفی با بهره‌مندی از اساتید نخبه و با تجربه و مرتبه علمی بالاتر، تجهیز دانشگاه به فناوری روز و پیشرفته و استفاده از خدمات نوین الکترونیکی و اینترنتی در امور مربوط به این دانشگاه است.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول