اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

برگزاری کنگره ربات‎های نجاتگر از افتخارات دولت نهم و دهم است

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: برگزاری نخستین کنگره ربات‎های نجاتگر از افتخارات دولت نهم و دهم است.

برگزاری کنگره ربات‎های نجاتگر از افتخارات دولت نهم و دهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت عصر امروز در حاشیه نخستین کنگره کشوری نمایش و رقابت ربات‎های نجاتگر در گلستان که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: برگزاری نخستین کنگره کشوری ربات‎های نجاتگر از کارهای خوب و شایسته‎‎ای است که باید قبل از دولت نهم انجام می‎گرفت ولی افتخار برگزاری این اقدام نو در دولت احمدی‎نژاد با تلاش همه مدیران صورت گرفت.

وی تصریح کرد:‌همان طوری که مقام معظم رهبری بارها تاکید فراوانی به تولید علم، تولید فناوری‎ها و ابزارهای جدید، توسعه شرکت‎های دانش‎بنیان و اقتصاد مقاومتی داشته‎اند باید همه تلاش کنیم تا در این راستا شاهد پیشرفت و ترقی نظام اسلامی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در اقتصاد مقاومتی توجه جدی به شرکت‎های دانش‎بنیان و فناوری‎های جدید شده است خاطر نشان کرد: برای اینکه اتکاءمان را به بودجه‎های نفتی کم کنیم و تولید ثروت خارج از منابع نفتی داشته باشیم توجه به اقتصاد مقاومتی در دولت نهم و دهم کلید خورده است که باید در گام‎های بعدی با جدیت عمل شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: متاسفانه آمار بالای تلفات انسانی که در کشور صورت می‎گیرد ضرورت ایجاد فناوری‎ها، ابزارهای نوین و بسترهای مناسب را در امر خدمت‎رسانی مضاعف می‎کند که باید به این ضرورت مهم اهتمام ویژه‎ای شود.

قناعت در خصوص آغاز عملیات اجرایی کارخانه سرنگ‎سازی هلال در شهرک صنعتی آق‎قلا ابراز داشت: این اقدام از کارهای برجسته‎ای بود که در استان شاهد بودیم و این کارخانه به عنوان نخستین کارخانه خارج از مرکز در گلستان راه‎اندازی می‎شود که نشان از قابلیت جمعیت هلال‎احمر دارد.

وی افتتاح فاز نخست اردوگاه کشوری جمعیت هلال احمر در شهرستان دلند را از دیگر اقدامات شایسته جمعیت برشمرد و افزود: در راستای اجرای فازهای بعدی که در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد حمایت می‎کنیم تا اردوگاه مناسب و درخور را در استان و در سطح کشور داشته باشیم.

استاندار گلستان در خصوص کاربری‎های این اردوگاه اظهار داشت: بخش‎های فرهنگی، ورزشی، گردشگری، سایت‎های خوابگاهی، کلاس‎های آموزشی، سالن‎های ورزشی، استخر و ... در این اردوگاه پیش‎‎بینی شده است که این اردوگاه به عنوان یکی از اردوگاه‎های بزرگ در سطح کشور شناخته می‎شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول