اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ارشاد کرمان:

شعر رضوی از پویاترین جشنواره‌های ادبی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: به دلیل وصل شدن شعر به امام رضا (ع) شعر رضوی یکی از ماندگارترین و پویاترین جشنواره‌های ادبی کشور است که هر ساله مشتاقان فراوانی در رده‌های مختلف سنی دارد.

شعر رضوی از پویاترین جشنواره‌های ادبی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، وحید محمدی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره شعر رضوی در این شهرستان کوهبنان اظهار داشت: شعر یک امانت و ودیعه‌ای الهی است که اگر در قالب دین، امورات مذهبی، معنوی و ارتباط با ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) قرار بگیرد، شکوه و عظمتی لایتناهی را در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: به دلیل وصل شدن شعر به امام رضا (ع) شعر رضوی یکی از ماندگارترین و پویاترین جشنواره‌های ادبی کشور است که هر ساله مشتاقان فراوانی در رده‌های مختلف سنی بر گرد آن به طواف معنوی حریم قدسی هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت نایل می‌آِیند و اشعار زیبای خود را به جشنواره عرضه می‌کنند تا ارادت خویش را به ولایت بیشتر کنند.

محمدی عنوان کرد: ترویج فرهنگ رضوی در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان علاقمند به شعر و شاعری باید مد نظر دست‌اندرکاران جشنواره باشد.

ایمان محمدآبادی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان نیز افزود: امسال شاعران بام فرهنگی استان کرمان در دو بخش شعر رضوی و آزاد شرکت کردند و آثار خود را برای شرکت در جشنواره در اختیار ارشاد قرار دادند و در نهایت پس از بررسی آثار برگزیده معرفی شدند.

وی هدف از برگزاری جشنواره شعر رضوی در کشور را ترویج فرهنگ و ادبیات رضوی، تقویت تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی، فضاسازی جامعه با اصول و ارزش‌های اسلامی برگرفته از سیره ائمه و آشنایی بیشتر با زندگی امام رضا (ع) عنوان کرد.

محمدآبادی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای شعر و شاعری موجود در شهرستان تاریخی و عارف پرور کوهبنان برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف برای کشف و پرورش این استعدادها را مهم و ضروری دانست و گفت: کوهبنان سابقه درخشانی در قرون گذشته در شعر و شاعری داشته و بزرگانی همچون علامه سیداحمد جعفری از شعرای قرن معاصر را در دامان خود پرورش داده است.

مراسم اختتامیه جشنواره شعر رضوی با معرفی نفرات برتر شب گذشته در کوهبنان برگزار شد.

در این جشنواره فرزانه‌سادات کوهبنانی‌نژاد، محدثه غلامی، فرزانه رهنما، فاطمه تردست، منصوره حسخانی، حسنیه تهامی‌پور زرندی، نرگس قربانی‌کوهبنانی، زهرا کاربخش کرمانی و رضا روحانی‌راوری، حسن احمدی‌کوهبنانی، میثم مشرفی‌کرمانی، حمیدرضا محمودزاده زرندی، سیدمیلاد حسینی، سیدابوالفضل حسینی، محمدحسین سهرابی، امیر احمدی کوهبنانی و حسین محمودزاده زرندی به قرائت اشعار خود پرداختند. 

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول