اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران:

11 مکان برای بازارچه‌ صنایع‌دستی مازندران معرفی شد

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: در حال حاضر 11 مکان برای احداث بازارچه‌های صنایع‌دستی در مازندران به ما معرفی شد، ولی بابل در این امر پیشقدم نبوده است.

11 مکان برای بازارچه‌ صنایع‌دستی مازندران معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، رحمت علیزاده صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی مناطق گردشگری در فرمانداری بابل اظهار داشت: ایران محل ظهور تعداد کثیری از هنرمندان و مهم‌ترین خاستگاه تمدن بشری است، هنرمندانی که برای حفظ و انتقال هنر بومی تلاش کردند.

وی افزود: کشور ما موفق به ثبت 116 مورد مهر اصالت ملی ایران شده که دو مهر اصالت اختصاص به مازندران دارد.

علیزاده با اشاره به اینکه بابل جزء سه شهر برتر استان مازندران بوده است، بیان داشت: در سه شهر استان مازندران، هفت رشته صنایع‌دستی تدریس می‌شود که بابل یکی از آن شهرها است.

وی تصریح کرد: در بخش حمایت از آموزش تولید، از سال 76 تا 90 حدود 766 فقره کارت شناسایی برای هنرمندان بابل، 89 فقره در بخش مشاغل خانگی و هشت فقره کارگاهی صادر شد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران اذعان داشت: تعداد آموزش‌دیدگان بابل، 3هزار و 446 نفر، تعداد هنرآموخته‌ها، 3 هزار و 193 نفر بوده است و در سال 91 نیز 119 کارت شناسایی و یک مورد پروانه تولید صادر شد.

علیزاده گفت: برای نخستین بار در دولت نهم و دهم به بیمه هنرمندان توجه شده که تعداد بیمه‌شدگان هنرمند در سال 89 حدود 38 نفر و در سال گذشته نیز 79 نفر بوده است.

وی تعداد هنرمندان اعزام‌ شده به نمایشگاه صنایع‌دستی استان‌ها در سال 90 و 91 را شش مورد برشمرد.

این مسئول مبلغ اعطای تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته را 3 میلیارد ریال عنوان کرد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران اذعان داشت: از 22 فقره پرونده‌ای که به معاونت سرمایه‌گذاری فرستاده شد، دو فقره از شهرستان بابل بوده است.

علیزاده گفت: با ایجاد طرح مشاغل خانگی تعداد تولیدات افزایش یافته و نگرانی در عرضه و فروش تولیدات به وجود می‌آید و در سفر سوم هیئت دولت، ایجاد بازارچه فروش در شهرستان‌ها مصوب شد که برای ایجاد این بازارچه‌ها نیاز به مشارکت و حمایت مسئولان است.

وی متذکر شد: در حال حاضر 11 مکان برای احداث بازارچه‌های صنایع‌دستی در مازندران به ما معرفی شد، ولی بابل در این امر پیشقدم نبوده است.

علیزاده در پایان عنوان کرد: بابل تنها شهر مازندران است که دارای درجه یک هنری دکتری است و شهرهای دیگر دارای درجه دو هستند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول