اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول قرآن و عترت آموزش و پرورش اصفهان خبر داد

پیش‌بینی ثبت‌نام 200 هزار دانش‌آموز اصفهانی در طرح ملی حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: مسئول قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال تحصیلی جدید حدود 200هزار نفر از دانش‌آموزان این استان در طرح ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کنند.

پیش‌بینی ثبت‌نام 200 هزار دانش‌آموز اصفهانی در طرح ملی حفظ قرآن

مهدی نم‌نبات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اجرای طرح ملی حفظ قرآن یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید است، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل وزارتخانه آموزش و پرورش مقرر شده است که در سال تحصیلی جدید این طرح در میان تعداد بیشتری از دانش‌آموزان اجرا شود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته 170 هزار نفر از دانش‌آموزان موجود در سطح استان برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کرده بودند که این تعداد 23 درصد از دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی موجود در سطح استان را شامل می‌شود.

مسئول قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه البته از این تعداد حدود 50 هزار نفر از آنها در آزمون طرح ملی حفظ قرآن شرکت کردند که تنها 30 هزار نفر از این دانش‌آموزان در این آزمون پذیرفته شدند، تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید با اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رشد و شناسایی استعداد‌های قرآنی در نظام آموزشی استان پر‌رنگ‌تر شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از 800 هزار دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی در سطح استان مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سال تحصیلی جدید نیز حدود 200هزار نفر از دانش‌آموزان استان در طرح ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کنند.

نم‌نبات با اشاره به اینکه بسیاری از نخبه‌های قرآنی موجود در سطح کشور تربیت‌یافته آموزش و پرورش هستند و نظام آموزشی نباید از وجود چنین ظرفیت‌هایی غافل باشد، تاکید کرد: هر ساله باید تعداد بیشتری از دانش آموزان استان برای شرکت در طرح ملی حفظ قرآن تشویق شوند تا آموزش و پرورش سهم بیشتری در تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب داشته باشد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول