اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری خبر داد

پیشرفت 80 درصدی مرمت مسجد جامع و ابوالفضل (ع) سامان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از پیشرفت 80 درصدی مرمت مسجد جامع و حضرت ابوالفضل(ع) سامان خبر داد.

پیشرفت 80 درصدی مرمت مسجد جامع و ابوالفضل (ع) سامان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شاهین ایل‌بیگی‌پور‌ پیش ‌از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی این اداره‌کل اظهار داشت: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری مرمت 21 مسجد تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی را آغاز کرده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی مناسب و تزریق به موقع اعتبارات از سوی این اداره‌کل عملیات مرمت این تعداد مسجد خوب پیش می‌رود و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده این تعداد مسجد در زمان مقرر و از پیش تعیین شده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

ایل‌بیگی‌پور با بیان اینکه مرمت مسجد جامع و حضرت ابوالفضل(ع) شهر سامان از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است، بیان داشت: در حال حاضر این مسجد از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی برخوردار است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به مراحل مرمت این مسجد تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی گفت: عملیات دفع رطوبت بالا رونده، ساماندهی و احیای کف‌سازی، استحکام بخشی و احیای بدنه‌ها، ساماندهی تاسیسات الکتریکی، مرمت و بازسازی متعلقات چوبی، مرمت متعلقات ‌سنگی و کتیبه‌ها، تجهیزات، حذف الحاقات نامناسب، تعمیر و تامین و تجهیز سرویس بهداشتی از جمله مهم‌ترین مراحل انجام مرمت این مسجد است.

وی با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده برای مرمت این مسجد تصریح کرد: برای مرمت مسجد جامع و حضرت ابوالفضل(ع) شهر سامان یک هزار و 500 میلیون ریال اعتبار تخصص داده شده است.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول