اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور:

30 درصد صادرات خدمات در دنیا در اختیار صنعت گردشگری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور با بیان اینکه هم‌اکنون 30 درصد از صادرات خدمات در دنیا در اختیار صنعت گردشگری است، تاکید کرد: توسعه گردشگری تقویت بسیاری از صنایع وابسته را در پی خواهد داشت.

30 درصد صادرات خدمات در دنیا در اختیار صنعت گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، اسدالله محمدپور در آیین افتتاح هتل قصر شهرستان اسکو گفت: بیش از 9 درصد مشاغل حال حاضر دنیا را صنعت گردشگری در اختیار دارد که فرابخشی بودن دلیل میزان بالای اشتغال مستقیم و غیر مستقیم از این صنعت است.

وی با بیان اینکه گردشگری روی مشاغلی که حتی تصور نمی‌کنیم نیز تاثیر دارد، تصریح کرد: برای آغاز حرکت عدم وابستگی به نفت و خروج از اقتصاد تک‌محصولی در کشور نیازمند بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های گردشگری هستیم.

محمدپور کلید خروج از اقتصاد تک‌محصولی را در دست گردشگری دانست و گفت: بخش خصوصی در زمینه رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده در حوزه گردشگری نقش اصلی را ایفا می‌کند.

مدیر موزه ملی ایران با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و تسهیلات برای کمک به سرمایه‌گذار بخش خصوصی بهره گرفت، تاکید کرد: همانطور که ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در جلسه‌ای عنوان کرد، باید دست سرمایه‌گذاران را بوسید که هم شغل و سرمایه ایجاد کرده و هم نقشی اساسی در رونق صنعت گردشگری کشور دارند.

محمدپور از ایجاد منابع برای سرمایه‌گذاران از سوی دولت خبر داد و گفت: علاوه بر تخصیص بخشی از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران، امکانی فراهم شده که از محل واگذاری شرکت‌های دولتی نیز مبالغی به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری اختصاص یابد.

وی همچنین همکاری مدیران ارشد دولتی در استان و شهرستان‌های مختلف به ویژه فرماندار شهرستان اسکو با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی را فرصتی ذی‌قیمت و قابل تقدیر عنوان کرد.

یادآور می‌شود، هتل قصر اسکو، در هفت طبقه و 30 اتاق، پارکینگ و رستوران با حضور مشاور عالی و مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، جمعی از مدیران استانی، فرماندار شهرستان اسکو، تعدادی از مدیران شهرستان و جمعی از افراد مرتبط با صنعت گردشگری آذربایجان‌شرقی افتتاح شد.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول