اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

تخریب قلعه پوسکان کازرون کذب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: قلعه پوسکان کازرون تخریب نشده و این قلعه هیچ آسیبی ندیده است.

تخریب قلعه پوسکان کازرون کذب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، فریدون فعالی با اعلام این خبر، با اشاره به نشر برخی اخبار در مورد تخریب قلعه پوسکان در کازرون اظهار داشت: این اخبار صحت ندارد و در بررسی‌ها و بازدید‌ها مشخص شد که هیچگونه آسیبی به این قلعه تاریخی نرسیده است.

وی بیان کرد: در ادوار گذشته آسیب‌دیدگی‌هایی جزئی به این قلعه تاریخی به دلیل قدمت بالای قلعه و بر اثر عوامل طبیعی وارد شده، اما در سال‌های اخیر هیچگونه آسیبی به این قلعه وارد نشده است.

وی افزود: موضوع حفاری‌های غیرمجاز در این قلعه نیز صحت ندارد و حفاظت از این بنا با استفاده از تمام توان و امکانات، در عین حال صعب‌العبور بودن مسیر و فاصله بسیار قلعه با جدیت در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اضافه کرد: این قلعه توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی این استان حفاظت می‌شود و موضوعاتی مانند چرای دام در اطراف قلعه و ایجاد پناهگاه و مامن توسط چوپان‌های محلی در این قلعه نیز صحت ندارد.

به گزارش فارس، قلعه پوسکان در 55 کیلومتری جنوب شهر کازرون در استان فارس قرار دارد که متعلق به دوره ساسانیان بوده و به صورت چهارگوش و با شش برج و بارو در دو طبقه ساخته شده است.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول