اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

نفوذ گسترده سیا در سازمانهای اجرایی ایران

خبرگزاری فارس: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در نخستین بیانیه افشاگرانه خود از نفوذ گسترده سیا در سازمانهای اجرایی ایران خبر دادند . بر اساس اطلاعات بدست آمده مشخص شد یک هیئت پنج نفره نظامی با پاسپورت دیپلماتیک تمامی مسائل ایران را زیر نظر وتحلیل داشته اند.

نفوذ گسترده سیا در سازمانهای اجرایی ایران

رخدادهای 17آبان 1358

چکیده

رهبر انقلاب امروز در دیدار با کارمندان و کارکنان شهرداری اهواز با تاکید بر اینکه ملتی که شهادت دارد از کسی نمی ترسد فرمودند : ما با چه کسی مذاکره کنیم ؟ تا زمانی که شاه در آمریکا حضور دارد و لانه جاسوسی آمریکا در ایران مذاکره معنا ندارد .

امام خمینی همچنین در مصاحبه با خبرنگارانی از آلمان غربی تاکید کردند : ما با مردم کردستان مشکلی نداریم ، مساله ما و کردها همان مساله اى است که بین ما و فارس ها است ...همه یکی هستند .

دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در نخستین بیانیه افشاگرانه خود از نفوذ گسترده سیا در سازمانهای اجرایی ایران خبر دادند . دانشجویان تاکید کردند :  بر اساس اطلاعات بدست آمده مشخص شد یک هیئت پنج نفره نظامی با پاسپورت دیپلماتیک تمامی مسائل ایران را زیر نظر وتحلیل داشته اند.

دانشجویان مسلمان پیرو خط امام مستقر در سفارت آمریکا همچنین در مصاحبه ای با خبرنگاران خارجی اعلام کردند سید احمد خمینی فرزند امام تقاضای سایروس ونس برای میانجیگری در مورد سرنوشت گروگانها را رد کرده است .

وزارت امورخارجه ایران نیز در اطلاعیه ای تاکید کرد کاردار سفارت آمریکا و دو تن از همراهانش در وزارت خارجه بسر می برند .

مجاهدین خلق [منافقین ] طی نامه ای به شورای انقلاب تاکید کرد :  اکنون شور ضد امپریالیستی مردم بالا گرفته و مردم ما عملا نشان می دهند که قصد آن دارند که پس از شاه بندهای وابستگی به آمریکا را پاره کنند . 

خبر دیگر اینکه در درگیری های دو روز گذشته اشنویه 8نفر از افراد ژاندارمری به شهادت رسیده و بیش از 20نفر دیگر نیز زخمی شدند .

حزب جمهوری خلق مسلمان نیز با انتشار بیانیه ای از تعطیلی جلسات هفتگی این حزب که بعد از ظهرهای جمعه تشکیل می شد خبر داد .

ضرورت پاکسازی در همه ادارات و وزارتخانه ها

رهبر انقلاب امروز کارمندان و کارکنان شهرداری اهواز را به حضور پذیرفته و بیانات مهمی را ایراد فرمودند . اهم بیانات امام خمینی در این دیدار عبارت است از :

1- دسـتـگـاه هـاى دولتـى مـثـل سـابـق نـیـسـت ، حـالا مـشـغول خدمتند، البته همچو نیست که رضایتبخش باشد به تمام معنا، پاکسازى لازم دارد، بـدون پـاکـسـازى نـمـى شـود، یعنى هم وزاررتخانه ها، هم ادارات ، همه جا پاکسازى مى خـواهـد باید از عناصرى که آن عناصر برخلاف ملت بودند و مردم خودشان می شناسند آنها را، بـایـد از ایـن عـنـاصـر پـاک بـشـود.

یک کشورى است که جوان ها در میدان رفتند و با تانک ها مقابله کردند، نه جوان ها، بـچه ها... یک همچو مملکتى را نمى توانند اینها خـوف در آن ایـجـاد کـنند، کى را مى ترسانند، من از بچگى در جنگ بودم ...اینها از چى ما را مى ترسانند؟
تفاوت امروز ایران با دیروز

2- حـالا راه انـتـقاد باز است ، همه مى آیند انتقاد مى کنند، همه از دولت انـتـقـاد مى کنند همه از هر چیزى که صحیح نیست انتقاد مى کنند، ارشاد مى کنند، چطور حالا بـا آنوقت مثل هم است ؟

حفاظت سفارتخانه ها با دولت است / آمریکا در سفارت خود نیروی نظامی داشته است

3- سـفـارتخانه ها حق ندارند که (حفاظت شان با خود دولت است ) تفنگدار وارد کنند و ایـنـهـا تـفـنـگـدارها در آنجا داشتند، اسلحه ها در آنجا داشتند. سفارتخانه ها حق ندارند که جاسوسى کنند، توطئه بکنند و اینها جاسوسى مى کردند.

ملتی که شهادت دارد از چیزی نمی ترسد / ما با چه کسی مذاکره کنیم / جواب شهدا را چه بدهیم ؟

4- مـلتـى کـه بـراى خـدا قـیـام کـرده و شهادت طلب مى کند از هیچ چیزنمی ترسد بعد هم آقاى کـارتر تفضل فرمودند که دو نفر بفرستند با ماصحبت بکنند. ما چه صحبتى با شما بـکـنـیـم ؟ صـحـبـت با شما کى بکند؟ جواب این زن هائى که بچه هاشان را از دست دادند، پـدرهـائى کـه جـوان هـاشـان را از دسـت دادنـد، آنـهـائى کـه در ایـن طول زمان از آمریکا ضربه خوردند، ممالکى که ضربه خوردند اینقدر، ما جواب اینها را چه بدهیم ؟ ما جواب این مملکت هاى کثیرى که با امر آمریکا، با توطئه آمریکا، آنها را به نـابـودى کـشـیدند، وجدانا جواب آنها را چه بدهیم ؟ بنشینیم با کى صحبت کنیم ؟

من از کودکی در جنگ بودم / ما را از چه میترسانید

5- یک کشورى است که جوان ها در میدان رفتند و با تانک ها مقابله کردند، نه جوان ها، بـچه ها... یک همچو مملکتى را نمى توانند اینها خـوف در آن ایـجـاد کـنند، کى را مى ترسانند، من از بچگى در جنگ بودم ...اینها از چى ما را مى ترسانند؟

ما با مدعیان حقوق بشر مذاکره کنیم ؟!

6- بـا بـودن شاه در آمریکا و لانه جاسوسى در اینجا، مذاکره با آمریکا فـایـده نـدارد مـا بـا کـى مـلاقات کنیم ؟ با چه جمعیتى ملاقات کنیم ؟ با آنهائى که اسم خودشان را بشر دوست گذاشتند لکن دوائى اگر چنانچه ببینند که بخواهند تجربه کنند که آیا ضرر دارد یا ندارد مى فرستند. (1)

اوایل پیروزی انقلاب دولت آمریکا اعلام کرد تنها داروهایی را به ایران و برخی از کشورهای دیگر صادر می کند که دیگر در این کشور مصرف نداشته و یا دستاوردهای جدید پزشکی تجویز و استفاده از آن داروها را مجاز نمی داند ، امام خمینی با استناد به این اقدام دولت آمریکا می گویند : آیا با دولتی که داروهای مضر را به کشورهای دیگر صادر می کند و در عین حال ادعای بشر دوستی دارد می توان مذاکره کرد ؟
توطئه هایی که علیه تسخیرکنندگان لانه جاسوسی می شود

7- الان از قرارى که شـنـیـدم راجع به این جوان هاى پاکى که رفتند در این مراکز فساد، این جوان هائى که من نـمـى شـنـاسم شان لکن از عمل معلوم است که عمل انسانى بوده ، پاک بوده (اشخاصى هم که مى شناسند مى گویند که مسلم هستند) خوب ، الان یک دسته اى از همین خرابکارها و همین هـائى کـه سـنگ ملت را به سینه مى زنند دارند اینها را با توطئه خودشان مى خواهند بد نام کنند اینها را توى ملت... مـلت بـیـدار بـاشـنـد، بـه ایـن حـرف مـفـت هـا گـوش  نـکـنـنـد، ایـنـهـا عـمـال هـمـان ها هستند، هر کسى راجع به اینها کار شکنى بخواهد بکند، مى خواهند این لانه جـاسـوسـى را از دسـت ایـنها بیرون بیاورند و اینها را پیش ملت لکه دار بکنند تا اینکه اربـابـانشان بتوانند باز تاخت و تاز بکنند.(2)

دخالت آمریکا در حوادث کردستان

رهبر انقلاب امروز همچنین با خبرنگاران شبکه رادیو تلویزیون آلمان غربی مصاحبه کردند .اهم بیانات امام خمینی در این مصاحبه عبارت است از :

1- اینها که قضیه کردستان را ایجاد کردند دسته اى هستند که از خارج ارتزاق مى شوند و الهام مى گیرند که از این طرف یا از آن طـرف ، اکـثـرا از آمـریـکـا، چـنانکه بعضى نوشتجات هم که اخیرا به دست آورده اند موید آن است و معلوم شده که در قضایاى خرمشهر و خوزستان و قضایاى کردستان آمریکا دست داشته است ، این مطلبى است که آنها پیش آوردند.

مسئله ما با کردها همانی است که با فارس ها و ترک ها است

2- مـسـاله اى بـیـن مـا و کـردهـا نـیـسـت کـه مـحـتـاج بـه حل باشد. مساله ما و کردها همان مساله اى است که بین ما و فارس ها است . فارس ها هم از ما مى خواهند که امور شهرشان را خودشان اداره کنند و هیاءتى را براى امور شهرشان تعیین کنند که آباد بشود و برق واسـفـالت و همه چیزشان درست بشود. این همان چیزى است که کردها، لرها و ترک ها هم مى خـواهـنـد، فـرقـى بـیـن آنـهـا نـیـست .

یهودی ها حسابشان با صهیونیست ها جداست

3- یهودى ها حسابشان از صهیونیست ها جداست . اگر چنانچه مسلمین بر صهیونیست ها غـلبـه پـیـدا بکنند، همان حالى را پیدا مى کنند که شاه مخلوع پیدا کرد و اما با یهودى ها کارى ندارند، ملتى هستند مثل سایر ملل زندگى آنها انجام مى گیرد و تصرفى به آنها نیست .(3)

نفوذ گسترده سیا در سازمانهای اجرایی ایران

دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در نخستین بیانیه افشاگرانه خود از نفوذ گسترده سیا در سازمانهای اجرایی ایران خبر دادند .

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است : تمامی اسناد مهم در سفارت متمرکز و طبقه بندی شده بوده است و درحین اشغال سفارت کارکنان مزدور سفارت توانستند طبق برنامه از قبل تهیه شده با استفاده از دستگاههای برس و خردکننده کاغذ پرونده ها ، حافظه ها و نوارهای کامپیوتری را از بین ببرند که بقایای غیرقابل استفاده آنها بصورت کاغذ رشته رشته شده موجود است و تنها مقداری پرونده و اسناد موجود است .

در ادامه این بیانیه آمده است : بعضی از اسناد مهم باقیمانده کاملا سری بوده و با حروف رمز نوشته شده است ، اسناد راجع به موضوعات پیچیده ای است که نمیتوان بدون چندین روز صرف وقت اطلاعاتی کسب نمود .

دانشجویان ادامه دادند : بر اساس اطلاعات بدست آمده مشخص شد یک هیئت پنج نفره نظامی که با پاسپورت دیپلماتیک تمامی مسائل ایران را زیر نظر وتحلیل داشته اند.(4)

خودسوزی در مقابل سفارت آمریکا

یک جوان ایرانی به عنوان اعتراض به سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران جلو سفارت آمریکا دست به خود سوزی زد . (5)

سید احمد خمینی تقاضای وزیر امور خارجه آمریکا را رد کرد

دانشجویان مسلمان پیرو خط امام مستقر در سفارت آمریکا در مصاحبه ای با خبرنگاران خارجی اعلام کردند سید احمد خمینی فرزند امام تقاضای سایروس ونس برای میانجیگری در مورد سرنوشت گروگانها را رد کرده است .

دانشجویان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در تسخیر سفارت آمریکا دانشجویان دختر نیز حضور داشتند گفتند : حدود 150الی 200دانشجوی دختر در تسخیر سفارت آمریکا حاضر بودند .

وزارت امورخارجه ایران در اطلاعیه ای تاکید کرد کاردار سفارت آمریکا و دو تن از همراهانش در وزارت خارجه بسر می برند . وزارت خارجه در این بیانیه تاکید کرده است : تامین امنیت اتباع خارجی بعهده دولت ایران است .

در این بیانیه همچنین ادعا شده است : مراتب حضور این سه فرد در روز 13آبان بلافاصله به اطلاع نخست وزیر ، حضرات آیات منتظری ، باهنر و بهشتی و سپس شورای انقلاب رسید و عموما بدون استثنا تاکید کردند که حفظ و حراست نامبردگان از وظایف شرعی و قانونی دولت است و باید انجام گیرد . (6)

دانشجویان مسلمان پیرو خط امام مستقر در سفارت آمریکا در مصاحبه ای با خبرنگاران خارجی اعلام کردند سید احمد خمینی فرزند امام تقاضای سایروس ونس برای میانجیگری در مورد سرنوشت گروگانها را رد کرده است .
خرابکاری در لوله های نفت خوزستان

ماموران آتش نشانی مشغول اطفای حریق در محل انفجار لوله های نفت که دیشب در منطقه دارخوین آبادان رخ داد هستند . گفتنی است در زیر لوله هایی که نفت را ازاهواز به آبادان انتقال میداد مواد منفجره کار گذاشته بودند که با انفجار آن هر چهار لوله 12اینچی نفت همزمان منفجر شد . (7)

بنی صدر تشریح کرد : نقش ریاست جمهوری ایران در موازنه قدرت منطقه

روزنامه النهار با انتشار مصاحبه ای تفصیلی از بنی صدر ، در مقدمه این مصاحبه نوشت : بنی صدر پیش از پیروزی انقلاب زمانی که در پاریس حضور داشت به تعدادی از دانشجویان عضو جبهه ملی گفته است من اولین رئیس جمهور بعد از پیروزی انقلاب خواهم بود .

بنی صدر در این مصاحبه در مورد نحوه انتخاب رهبر گفت : ما مسلمانان باید فقهای خود را به جامعه معرفی نمائیم و به دیگران هم که به اسلام اعتقاد ندارند اجازه دهیم که فقهای خود را معرفی کنند و مردم هرکدام را که مناسب دیدند انتخاب کنند .

بنی صدر همچنین در مورد انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت : اگر رئیس جمهوری روی کار بیاید که بتواند هدفهای انقلاب اسلامی را که مردم در طول دوران انقلاب مطرح ساختند اجرا کند مانند استقلال کامل و بیدار کردن آزادی ها و اجرای احکام اسلام به عنوان یک نظام کامل بدون شک موازنه قدرت در منطقه و حتی در جهان عوض خواهد شد و دگرگونی بزرگی پیدا خواهد شد . (8)

روزنامه النهار با انتشار مصاحبه ای تفصیلی از بنی صدر ، در مقدمه این مصاحبه نوشت : بنی صدر پیش از پیروزی انقلاب زمانی که در پاریس حضور داشت به تعدادی از دانشجویان عضو جبهه ملی گفته است من اولین رئیس جمهور بعد از پیروزی انقلاب خواهم بود .
مجاهدین خلق [منافقین] : باید کلیه روابط با آمریکا قطع شود

مجاهدین خلق [منافقین ] طی نامه ای به شورای انقلاب تاکید کرد :  اکنون شور ضد امپریالیستی مردم بالا گرفته و مردم ما عملا نشان می دهند که قصد آن دارند که پس از شاه بندهای وابستگی به آمریکا را پاره کنند . 

در این نامه آمده است  : بایستی نسبت به  افشاء و لغو کلیه قراردادهای ایران و آمریکا بویژه قرارداد های نظامی و نفتی ، مصادره کلیه سرمایه های مختلف امپریالیست ها در ایران ، افشای کلیه مامورین ، شبکه ها و روابط سازمان سیا در ایران ، قطع کامل روابط ایران و آمریکا تا تحویل شاه خائن به ایران ، قطع کامل وابستگی های اقتصادی –سیاسی – نظامی – فرهنگی با آمریکا اقدام شود .

احزاب تا مرز قیام مسلحانه باید آزاد باشند

در بخش دیگری از نامه مجاهدین خلق آمده است : تا مرز قیام مسلحانه آزادی همه احزاب ، جمعیت ها و مطبوعات کاملا تامین و محاکمات احتمالی آنها باید در حضور هیئت منصفه انجام شود .

ارتش باید درون مرزهای ایران از هرگونه درگیری منع شود

مجاهدین خلق همچنین تاکید کردند : ارتش ما باید یک ارتش اسلامی ، مردمی ، ضد امپریالیست و ضد استبداد باشد که در خدمت دفاع از انقلاب و حقوق مستضعفان بوده و در درون مرزهای ایران از هرگونه درگیری ممنوع شود .(9)

نکات فراوانی در نامه منافقین به شورای انقلاب وجود دارد ، آزادی احزاب تا لحظه ای که دست به قیام مسلحانه نزده اند در حالی که خود در کمتر از دو سال بعد دست به قیام مسلحانه علیه نظام اسلامی زدند ، درخواست برای قطع کامل روابط سیاسی ، نظامی و اقتصادی با آمریکا در حالی که خود امروز زیر پرچم آمریکا زندگی می کنند و درخواست از ارتش که همیشه با دشمنان خارجی بجنگد و در مسائل داخلی و رو در روی مردم قرار نگیرد در حالی که خود منافقین در طول هشت سال دفاع مقدس با تشکیل یک ارتش با ملت خود جنگیدند

شهادت 8ژاندارم در اشنویه

حقگو استاندار آذربایجان غربی گفت : در درگیری های دو روز گذشته اشنویه 8 نفر از افراد ژاندارمری به شهادت رسیده و بیش از 20نفر دیگر نیز زخمی شدند . همچنین حجت الاسلام کرمانی نماینده امام در مناطق غربی کشور با حضور در بازار مهاباد مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت و با آنان گفتگو کرد . (10)

خبر دیگر از کردستان اینکه اعضای هیئت حسن نیت دولت وارد بانه شدند و به همراه هزارن تن از اهالی این شهر در خیابان های بانه علیه توطئه های اسرائیل و آمریکا به تظاهرات و راهپیمایی پرداختند .

این هیئت زمانی به بانه رسیدند که دهها هزار تن از مردم این شهر در حمایت از اقدام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سطح شهر راهپیمایی می کردند ، داریوش فروهر ، عزت الله سحابی و مهندس صباغیان نیز به جمع راهپیمایان پیوستند .

داریوش فروهر در جمع مردم طی سخنانی گفت : من در نخستین روزهای انقلاب در مهاباد گفتم خواست مردم کردستان بارها از زبان گلوله بیان شده و شکست خورده این بار در محیط تفاهم سیاسی و با کمک راه حل سیاسی این خواست را توام کنیم واطمینان داشته باشید اگر اسلحه ها از صدا بیفتند زبان من و شما آنقدر بهم نزدیک است که همه دشواریها را حل می کند . (11)

جلسات هفتکی حزب خلق مسلمان تعطیل شد

حزب جمهوری خلق مسلمان با انتشار بیانیه ای از تعطیلی جلسات هفتگی این حزب که بعد از ظهرهای جمعه تشکیل می شد خبر داد . (12) گفتنی است در جلسات هفتگی حزب جمهوری خلق مسلمان    سخنرانان از قانون اساسی و اصل ولایت فقیه انتقاد کرده و خواستار انحلال مجلس خبرگان و دیگر نهادهای انقلابی شده اند .

پی نوشت:

1- اوایل پیروزی انقلاب دولت آمریکا اعلام کرد تنها داروهایی را به ایران و برخی از کشورهای دیگر صادر می کند که دیگر در این کشور مصرف نداشته و یا دستاوردهای جدید پزشکی تجویز و استفاده از آن داروها را مجاز نمی داند ، امام خمینی با استناد به این اقدام دولت آمریکا می گویند : آیا با دولتی که داروهای مضر را به کشورهای دیگر صادر می کند و در عین حال ادعای بشر دوستی دارد می توان مذاکره کرد ؟ دولت آمریکا حتی پا را از این نیز فراتر گذاشته و برخی از داروهای تازه تولید شده ای که هنوز استفاده نشده بودند و در مرحله آزمایش قرار داشتند را به دیگر کشورها صادر می کرد تا با مشخص شدن آثار و نتایج این داروها آنها را در آمریکا استفاده کنند . با گذشت 33سال از پیروزی انقلاب سیاست آمریکا در این زمینه تغییر اصولی نکرده است ، آمریکا شدید ترین تحریم های دارویی را علیه ملت ایران اعمال کرده است و در عین حال مدعی است برای حقوق ملت ایران با دولت این کشور در تعارض است !

2- صحیفه امام ، جلد11،  صفحه 6

3- صحیفه امام ، جلد 11، صفحه 1

4- کیهان ، 17آبان 1358، صفحه 2

5- کیهان ، 17آبان 1358، صفحه9

6- اطلاعات ، 17آبان 1358، صفحه 2

7- اطلاعات ، 17آبان 1358، صفحه 3

8- اطلاعات ، 17آبان 1358، صفحه 4

9- اطلاعات ، 17آبان 1358، صفحه 10 ، نکات فراوانی در نامه منافقین به شورای انقلاب وجود دارد ، آزادی احزاب تا لحظه ای که دست به قیام مسلحانه نزده اند در حالی که خود در کمتر از دو سال بعد دست به قیام مسلحانه علیه نظام اسلامی زدند ، درخواست برای قطع کامل روابط سیاسی ، نظامی و اقتصادی با آمریکا در حالی که خود امروز زیر پرچم آمریکا زندگی می کنند و درخواست از ارتش که همیشه با دشمنان خارجی بجنگد و در مسائل داخلی و رو در روی مردم قرار نگیرد در حالی که خود منافقین در طول هشت سال دفاع مقدس با تشکیل یک ارتش با ملت خود جنگیدند همه و همه از تناقضات نامه ها و بیانیه های آن روزهای منافقین محسوب می شود . تناقضاتی که پرداختن به آنها مجالی جدا می طلبد .

10- اطلاعات ، 17آبان 1358، صفحه 12

11- کیهان ،17آبان 1358، صفحه 9

12- اطلاعات ، 17آبان 1358، صفحه 12

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول