اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز تاسوعا

میدان امام همدان، میزبان عزاداری یکپارچه هیئات حسینی است

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در روز تاسوعا به صورت متمرکز در میدان امام خمینی(ره) همدان برگزار می‌شود.

میدان امام همدان، میزبان عزاداری یکپارچه هیئات حسینی است

حسن قهرمانی‌مطلق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری متمرکز عزاداری روز تاسوعا در میدان امام خمینی(ره) همدان اظهار کرد: انسجام و اتحاد هیئت‌های عزاداری از نظر وحدت بین مجموعه‌ها و انعکاس مناسب‌تر این مراسم تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه اسلام دین وحدت و اتحاد است، ادامه داد: برگزاری منسجم عزاداری و سوگواری هیئات مذهبی در یک مکان مشخص در انتقال پیام وحدت از یک سو و حضور متمرکز و منسجم همگان برای دفاع از دین خدا از سوی دیگر صحه می‌گذارد.

فرماندار شهرستان همدان افزود: نماینده ولی فقیه دراستان همدان نیز بر این حضور متمرکز تأکید بسیاری داشتند که امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی با هیئات مذهبی شاهد تحقق آن خواهیم بود.

وی برگزاری عزاداری یکپارچه و منسجم را از مطالبات به حق مردم و متولیان هیئات‌ مذهبی دانست و گفت: دارالمؤمنین همدان با سبقه مذهبی و فرهنگی خود باید در این مسیر وارد شود چرا که سابقه برخی از شهرهای کشور در برگزاری متمرکز عزاداری نشان از تأثیرگذاری و بازتاب خاص آن داشته است.

قهرمانی‌مطلق در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر پیشگام و پیشرو بود، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر راه انبیا و روش صالحین دین در تمام زمان‌ها بوده که باید در جوامع اسلامی ماندگار بماند.

وی استمرار فریضه امر به معروف را موجب کسب مال حلال و جلوگیری از تجاوز به حقوق دیگران دانست و تأکید کرد: به طور قطع این مهم زمینه عدم بروز انحرافات و آسیب‌های اجتماعی را موجب می‌شود.

فرماندار  شهرستان همدان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر ماندگاری نماز، زکات و حجاب را به دنبال دارد، یادآور شد: کمرنگ شدن این مهم سایر احکام دینی را نیز کمرنگ کرده و زمینه‌ افزایش فساد در جامعه را به دنبال دارد، پس باید هوشیار بود.

وی در پایان سخنانش گفت: دشمن با ترویج منکرات در جوامع اسلامی سعی در سست کردن ریشه‌های اعتقادی مردم به ویژه جوانان را دارد و پس باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی محتوایی زمینه ترویج و توسعه امر به معروف و نهی از منکر در تمام شئون زندگی مردم فراهم شود.

انتهای پیام/89002/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول