اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

91.78 درصد جمعیت 49 - 10 سال چهارمحال و بختیاری باسواد است

خبرگزاری فارس: معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در مجموع 557 هزار و 714 نفر معادل 91.78 درصد جمعیت این استان در گروه سنی 49-10 سال باسواد است.

91.78 درصد جمعیت 49 - 10 سال چهارمحال و بختیاری باسواد است

امیر حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بر اساس آخرین سرشماری که در سال گذشته صورت گرفت در گروه سنی 49-10 سال در مجموع 557 هزار و 714 نفر معادل 91.78 درصد جمعیت این استان باسواد گزارش شده است.

وی تعداد بیسوادان در گروه سنی 49-10 سال در این استان را 47 هزار و 129 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد جمعیت معادل 7.76 درصد جمعیت بیسواد استان محسوب می‎شود.

حسن‌پور با اشاره به جمعیت باسواد و بیسواد این استان در سایر گروه‌های سنی، بیان داشت: در گروه سنی شش سال و بالاتر 658 هزار و 456 نفر باسواد و 133 هزار و 982 نفر بیسواد ثبت شده است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج سواد آموزی در سطح استان، ادامه داد: استراتژی و سیاست‌های اجرایی ما برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در واقع شتاب بخشی و تسهیل به فعالیت‌های سوادآموزی با شرایط مختلف است.

وی افزود: واگذاری بخشی از فعالیت‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی، جلب مشارکت سازمان‌ها و نهادهای غیر دولتی و تشکل‌ها، انعقاد تفاهم نامه‌های مشترک با سازمان‌ها و نهادها و ترغیب به سوادآموزی از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‎شود.

حسن‌پور اذعان داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 4 هزار و 500 نفر سوادآموز و فراگیر در دوره‌های مختلف سوادآموزی تحت پوشش واحدهای سوادآموزی استان قرار گرفته‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این تعداد از مخاطبان از سوی آموزشیاران و مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی، سازمان بسیج و موسسات مکتب قرآن کریم، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر سازمان‌های طرف قرارداد آموزش داده می‌شوند.

انتهای پیام/68006/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول