اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر خبر داد

ارسال 130 مقاله به دبیرخانه همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر از ارسال 130 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

ارسال 130 مقاله به دبیرخانه همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدرضا باقرزاده پیش از ظهر امروز در همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر و حقوق بشر که در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: این همایش در راستای تبیین تعالی‌بخشی فقه اسلامی و مرجعیت اسلامی به حقوق بشر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 130 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از مباحث فقهی مطرح شده در حقوق بشر است.

دبیر علمی همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به نوشته‌های اندیشمندان در زمینه حقوق بشر گفت: مفهوم‌شناسی و مبانی فقهی و حقوقی امر به معروف و نهی از منکر از جمله مباحث مطرح شده در این آثار است.

وی خاطرنشان کرد: چالش‌هایی درباره امر به معروف و نهی از منکر مانند اصل آزادی، تبیین سرنوشت، حریم خصوصی و همزیستی مسالمت‌آمیز وجود دارد.

باقرزاده ادامه داد: برخی این تصور را دارند که امر به معروف فریضه‌ای است که حقوق بشر را تضییع می‌کند در حالی که اسلام به ما می‌آموزد حقوق بشر در سایه تکلیف به وجود می‌آید.

وی یادآور شد: حقوق در غرب در حد یک اعلامیه است ولی به دلیل اینکه الزام آن مبنا قرار نگرفته چیزی به نام حقوق نمی‌توان از آن استخراج کرد.

دبیر علمی همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: معروف و منکر بر پایه ملزومات الهی بوده و از ارزش و اعتبار شرعی برخوردار است بنابراین حقوق بشر را باید در پرتو فریضه‌های الهی سنجید که امر به معروف و نهی از منکر یکی از این فرایض است.

«مفهوم حوزه دلالتی امر به معروف و نهی از منکر» و «تکلیف‌گرایی در فقه و نقش آن در تعالی حقوق بشر» از جمله مقالات قرائت شده در این همایش بود و نشست‌ علمی درباره چالش‌های علمی و عملی امر به معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه‌هاست.

انتهای پیام/78003/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول