اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت آمل خبر داد:

سرطان دستگاه گوارش، شایع‌ترین سرطان در مازندران

خبرگزاری فارس: مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت آمل گفت: در مازندران سرطان دستگاه گوارش شایع‌ترین سرطان‌ها است.

سرطان دستگاه گوارش، شایع‌ترین سرطان در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، اکرم مومنی عصر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با بیان اینکه هشت تا 15 بهمن‌ماه روز جهانی سرطان نامگذاری شده است، اظهار داشت: سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور بود که در سال‌های اخیر به رتبه یک علت مرگ و میر دنیا صعود کرده است.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی 30درصد از جمعیت بالای 20 سال این شهرستان باید تحت آموزش‌های پیشگیری از سرطان قرار می‌گرفتند، ادامه داد:  این طرح از ابتدای سال جاری صورت گرفت و توانستیم به این هدف دست پیدا کنیم.

مومنی با اعلام اینکه در برنامه ملی مبارزه سرطان وزارت بهداشت پیشگیری اصل مهم تلقی شده است، خاطرنشان کرد: براساس آمار سالیانه 30 هزار نفر در ایران براثر سرطان جان خود را از دست می‌دهند، در حالی که آمار ابتلا به این بیماری 80 هزار نفر در سال است.

وی با بیان اینکه با افزایش امید به زندگی و رشد جمعیت سالمندی این میزان افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: باید در زمینه پیشگیری از سرطان برنامه‌های آموزشی ارائه شود، به طوری که گفته می‌شود با پیشگیری می‌توان تا 80 درصد از بروز سرطان‌ها جلوگیری کرد.

این کارشناس بهداشت با تأکید بر اینکه رژیم غذایی سالم، تحرک بدنی، کنترل مصرف الکل و کاستن از در معرض آفتاب بودن از راهکارهای پیشگیری از سرطان است، افزود: در مردان سرطان پوست و معده و در زنان نیز سرطان‌های سینه، پوست  و روده بزرگ از جمله سرطان‌های شایع به شمار می‌روند.

وی با تأکید بر اینکه در آمل نیز مانند تمامی شهرهای کشور سیستم ثبت سرطان راه‌اندازی شده است، گفت: براساس این سامانه، تمامی مبتلاشدگان به این بیماری ثبت می‌شوند.

مومنی با بیان اینکه در مازندران سرطان دستگاه گوارش شایع‌ترین سرطان‌ها است، خاطرنشان کرد: سرطان مثانه، پستان و پروستات در رده‌های بعدی قرار دارند.

انتهای‌پیام/86011/20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول