اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان:

پاسداری از محیط‌ زیست یک وظیفه همگانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: پاسداری و نگهبانی از محیط زیست یک رسالت و وظیفه همگانی است.

پاسداری از محیط‌ زیست یک وظیفه همگانی است

ناصح قادری امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: برنامه‌ریزی، هماهنگی و فعالیت شبانه‌روزی نیروهای محیط‌بان، همراه با افزایش تعداد همیاران محیط زیست استان، موجب افزایش حفاظت فیزیکی بیشتر از مناطق تحت مدیریت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: موارد مذکور موجب شده که در ماه‌های اخیر از ورود شکارچیان متخلف به مناطق و زیستگاه‌ها ممانعت شده و تعداد زیادی از متخلفین دستگیر شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا با تلاش محیط‌بانان شهرستان کامیاران، هشت متخلف که اقدام به شکار غیر‌مجاز کرده بودند دستگیر شده و پرونده آنها برای اقدامات قانونی به مقامات قضایی ارجاع شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: علاوه بر دستگیری این افراد، سه قبضه اسلحه، 100 عدد فشنگ، لاشه دو قطعه کپک، دو قلاده خوک، یک قطعه سهره طلایی و یک قفس چوبی از دستگیر‌شدگان کشف و ضبط شد.

قادری گفت: در همین راستا چهار متخلف دیگر در منطقه داشکسان شهرستان قروه که اقدام به شکار غیر‌مجاز کرده بودند دستگیر شدند و همراه آنان یک قبضه اسلحه، 32 عدد فشنگ و چهار سر خرگوش کشف و ضبط شد.

وی با ارائه کلیات و چشم‌اندازهای محیط زیست کشور و استان تصریح کرد: پاسداری و نگهبانی از محیط زیست یک رسالت و وظیفه همگانی است تا نسل‌های امروز و فردا بتوانند از منافع زندگی در آن بهره ببرند.

قادری با تشریح وضعیت موجود استان از نظر ظرفیت‌‌های محیط زیست، عنوان کرد: در افق 1404 کشور وضعیت محیط زیست ارتقا یافته در نظر گرفته شده و از اهداف آن پیشگیری و ممانعت از تخریب و آلودگی آن و از همه مهم‌تر سازگاری توسعه با محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: تنوع اقلیمی، تنوع زیستی، تنوع گیاهی، جانوری و جنگلی کم‌نظیر و وجود منابع آبی مناسب از مهم‌ترین نقاط قوت این استان در بخش محیط زیست به شمار می‌آید، اما در مقابل وضعیت نامناسب پسماند، فاضلاب و پدید نو‌ظهور ذرات‌معلق و آلودگی هوا در چند سال اخیر از مشکلات استان در این بخش بوده است.

این مسئول تاکید کرد: جایگاه معلمان در جامعه امروزی برای شکل‌گیری شخصیت نوجوانان و جوانان بسیار پررنگ و اثرگذار است و تعامل و همسویی معلمان و دبیران می‌تواند در تربیت نسلی که محیط زیستی سالم را از مطالبات اصلی زندگی خود بدانند و در حفظ و پاسداری از آن کوشا باشند بسیار مؤثر و مفید خواهد بود.

وی به برگزاری نخستین همایش کارشناسان محیط زیست و دبیران زیست‌شناسی استان کردستان در سنندج اشاره کرد و متذکر شد: این همایش یک روزه که با هدف تعامل و همکاری نهاد آموزش و پرورش بویژه درس زیست‌شناسی و همچنین اختصاص بخشی از محتوی این درس به موضوعات محیط زیست در زمینه آشنایی هرچه بهتر دبیران با توانمندی‌ها و چالش‌های زیست محیطی استان کردستان و ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان برگزار شد.

قادری در پایان اذعان داشت: در این همایش کارشناسان محیط زیست مطالبی تخصصی در خصوص وضعیت بخش‌های طبیعی و انسانی، همچنین نگاهی جامعه‌شناختی به محیط زیست را برای دبیران بیان کردند.

انتهای پیام/79003/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول