اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران خبر داد

تحویل 5 هزار شی‌ء تاریخی از مازندران به گنجینه کشور

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: بیش از پنج هزار شیء تاریخی کشف ‌شده از مازندران تحویل گنجینه میراث فرهنگی کشور شد.

تحویل 5 هزار شی‌ء تاریخی از مازندران به گنجینه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، نعمت قاسمی پیش از ظهر امروز در جلسه آموزشی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مازندران اظهار داشت: تاکنون 2 هزار و 300 اثر ثبت شده و در حال ثبت در استان مازندران شناسایی شده که توسط نظارت یگان حفاظت نگهداری می‌شود.

وی از انجام 500 هزار بازرسی از بناهای تاریخی و فرهنگی استان توسط این یگان خبر داد و یادآور شد: بیش از 250 باند خرید و فروش اشیای تاریخی و فرهنگی ملی کشور و یک‌هزار و 100 نفر از حفاران غیرمجاز اشیای عتیقه تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت مازندران افزود: 100 دستگاه فلزیاب، 32 هزار سکه تقلبی و اصلی، پنج هزار اشیای تاریخی و فرهنگی کشف و ضبط و تحویل گنجینه فرهنگی ـ تاریخی کشور شد.

قاسمی از کشف 250 سکه اصل نقره دوره هخامنشی به عنوان یکی از کشفیات یگان حفاظت میراث استان نام برد و خاطر نشان کرد: این کشفیات نتایج مثبت تعامل و همکاری یگان حفاظت، مراجع قضایی و انجمن میراث بوده است.

فرشاد رئیس‌زاده معاون قضایی دادگستری استان مازندران نیز داظهار داشت: استان مازندران هم از جمله استان‌هایی است که بناهای تاریخی بسیار زیادی دارد که بیشتر آن‌ها هم در مناطق فرودست قرار دارد.

وی گفت: همیشه شرح وظایف بیش از امکانات است و باید با کار و فعالیت بیشتر برای تحقق شرح وظایف تلاش کرد.

رئیس‌زاده افزود: میراث فرهنگی جز با نگهداری برقرار نمی‌ماند و بهترین راه مراقبت از این آثار تاریخی و فرهنگی تقویت یگان حفاظت میراث فرهنگی است.

گفتنی است، در این کلاس آموزشی، پاسداران یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران با شرح وظایف، اختیارات، کشف جرم و مشاهد آن، نحوه گشت‌زنی در حوزه استحفاظی بر اساس قوانین و مقررات آشنا شدند.

انتهای پیام/2296/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول