اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان استانی

هفت پروژه میراث فرهنگی اردبیل افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با یوم‌الله دهه فجر هفت پروژه مرمت و بازسازی با حضور فرماندار اردبیل و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

هفت پروژه میراث فرهنگی اردبیل افتتاح شد

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل دیروز در حاشیه این افتتاح به خبرنگار فارس اظهار داشت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 860 میلیون تومان افتتاح شد.

علیرضا دباغ‌عبداللهی مرمت نقاشی‌های قندیل‌خانه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، خانه صادقی، بازسازی مدرسه صالحیه، مرمت مسجد جامع و جمعه مسجد، مرمت مناره مسجد اعظم و کف‌سازی حیات مسجد اوچدکان اردبیل را از جمله این پروژه‌ها اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها با مساحت 4 هزار و 650 متر و توسط کارشناسان مجرب استان اردبیل افتتاح شد.

دباغ‌عبداللهی با بیان اینکه بیش از نیمی از قندیل‌خانه بقعه شیخ صفی‌‌الدین اردبیلی مرمت شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع 350 متر مربع از قندیل‌خانه بقعه شیخ صفی‌الدین باید مرمت شود.

در ادامه معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز افزود: بیش از 50 سال است که برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی از کارشناسان استان‌های اصفهان و یزد استفاده می‌کردیم ولی خوشبختانه در چند سال اخیر این کارها توسط کارشناسان جوان استان اردبیل انجام می‌شود.

حمید خداپناه خاطرنشان کرد: این کارهای ارزشمند و مرمت و بازسازی زیر نظر کارشناسی، تخصصی و بررسی‌های استاد کریم لطفی انجام شده است.

انتهای پیام/62004/ج20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول