اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ایلام:

زمین چمن چوار در فهرست آثار ملی ثبت شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: زمین چمن چوار در فهرست مکان رویداد آثار ملی ثبت شده است.

زمین چمن چوار در فهرست آثار ملی ثبت شد

علی قاسم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: شش اثر تاریخی و شش مکان رویداد در استان ایلام در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: تپه باستانی چرده در شهرستان شیروان چرداول، غارهای لفانگ و گرگلان، محوطه باستانی سرچنار و محوطه باستانی گیژه در شهرستان آبدانان و قبرستان دیمره در شهرستان ایوان به ثبت رسیدند.

این مسئول اضافه کرد: افزون بر این مکان رویدادهای ثبت شده در فهرست آثار ملی نیز مربوط به دوره‌های انقلاب و دفاع مقدس است.

قاسم‌پور تصریح کرد: محور خیابان خیام و میدان خیام اولین خاستگاه تظاهرات انقلابی و تظاهرات علیه رژیم ستم‌شاهی در شهر ایلام نیز در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: چهار منطقه عملیاتی مربوط به چیلات در دهلران، گره‌شیر در چنگوله مهران، میمک در صالح‌آباد و تنگه کوشک در شهرستان ایوان به عنوان مکان‌‌های یادآور رشادت‌های رزمندگان اسلام در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی ادامه داد: همچنین زمین فوتبال شهدای چوار در گستره ملی به عنوان یک اثر شاخص نشان‌دهنده مظلومیت ورزشکاران ایلام است که در فهرست آثار ملی مکان رویداد به ثبت رسیده است.

این مسئول اضافه کرد: تاکنون هزار و 736 اثر تاریخی، 21 اثر معنوی و هشت مکان رویداد استان ایلام در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند.

انتهای پیام/2246/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول