اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نور:

درک دفاع مقدس با راهیان نور آسان‌تر از مطالعه تاریخ است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نور گفت: درک دفاع مقدس با راهیان نور آسان‌تر از مطالعه تاریخ است.

درک دفاع مقدس با راهیان نور آسان‌تر از مطالعه تاریخ است

حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نور اظهار داشت: مناطق عملیاتی کشور قدمگاه انسان‌های از خود گذشته و به‌ خدا پیوسته است.

امام جمعه نور افزود: پس از پایان دفاع مقدس اشتیاق مردم برای حضور در مناطق جنگی، بازدید از آثار جنگ، آشنایی با آن مناطق و لمس مشکلات جنگ در مناطق عملیاتی، مسئولان را بر آن داشت تا با برنامه‌ریزی دقیق، کاروان راهیان نور را تدارک ببینند.

وی مناطق عملیاتی را جای پای بهترین‌ بندگان خدا دانست و گفت: این مناطق از نشانه‌های بر جای مانده است که نسل‌ها بیایند و از آن خوشه چینند.

امام جمعه نور با تأکید بر اولویت اعزام نسل سوم و چهارم انقلاب برای حضور در این کاروان‌ها خاطر نشان کرد: این نسل تداوم نسل گذشته است و باید از فیض‌های معنوی هشت سال دفاع مقدس بهره‌مند شوند.

باقرزاده تصریح کرد: در این کاروان‌ها باید تاریخ غرور‌آفرین و جاودان را که جوانان ما سوختند و به ما آموختند که «باید آزاده بود و زیر بار ظلم نرفت» را آموخت و درک کرد، نه این‌که این حوادث را در کتاب‌های تاریخی جستجو کنند.

وی اعزام کاروان‌های راهیان نور را ضرورتی برای آشنایی نسل جوان و نوجوان با فرهنگ دفاع مقدس و معرفی اسطوره‌های ارزشی دفاع مقدس برای نسل حاضر عنوان کرد و ادامه داد: این امر تحکیم پیوند ارزشی و فرهنگی نسل جوان با دفاع مقدس است.

امام جمعه نور در پایان تبیین عزت، عظمت و اقتدار ملت ایران در مقابل استکبار جهانی و ضبط ارزش‌های معنوی دفاع مقدس را از طریق کاروان‌های راهیان نور مفید و حیاتی دانست.

انتهای پیام/86023/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول