اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان تاکید کرد

لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری دشتستان

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری دشتستان تاکید کرد.

لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقویت خصلت‌های انسانی و دوری کردن از گناه و ناپاکی امری مهم است که باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی با بیان برخی گناهان کبیره افزود: فحش و ناسزا و بیهوده‌گویی از گناهان کبیره است که در اسلام به شدت نهی شده است.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: امام محمد باقر(ع) فرمود" خداوند دشمن می‌دارد کسی را که بدزبان باشد" و باید در هر شرایطی از گفتن حرف بیهوده و لغو دوری کنیم.

مصلح به 11 اسفند روز جهانی بهداشت اشاره کرد و یادآور شد: اسلام توجه بسیار زیادی به بهداشت خانه و بهداشت محل زندگی و بهداشت اجتماع دارد و امام جعفر صادق(ع) فرمودند که " پاک نگهداشتن خانه فقر را از بین می‌برد".

وی اضافه کرد: دفن بهداشتی زباله و تمیز نگه داشتن محیط زندگی باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد تا شاهد سالم‌سازی جامعه باشیم و از انتقال بیماری‌ها جلوگیری شود.

امام جمعه برازجان با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد گفت: خداوند به عدل و احسان عدل می‌کند و دستگیری از مظلومان و فقرا را دوست دارد و کمیته امداد گام‌های ارزشمندی در این مسیر برداشته است.

مصلح بیان داشت: حضرت علی (ع) فرمود" آنگونه که کمک کنی کمک می‌شوی" و در واقع محبوب‌ترین مؤمن نزد خداوند کسی است که به دیگران کمک کند.

وی با دعوت از مردم برای مشارکت در جشن احسان و نیکوکاری ابراز داشت: شرکت در جشن نیکوکاری در راستای کمک به محرومان جامعه است و خنده را بر لبان مستضعفان می‌نشاند.

امام جمعه برازجان اضافه کرد: مردم باید همت کنند و در ایام مانده به آغاز سال، کمک به همنوعان و فقرا کنند تا خانواده‌های فقرا شاد و خوشحال شوند.

مصلح به روز درختکاری اشاره کرد و اظهار داشت: درختان به عنوان نعمت‌های خداوند به انسان هستند و باید در مواظبت از درختان و منابع طبیعی اهتمام ورزیم.

وی افزود: درختان مایه آرامش انسان هستند و خداوند زمانی که وعده بهشت می‌دهد، از درختان و انهار نام می‌برد و در اسلام کاشت درخت عبادت است.

مصلح با بیان اینکه کاشت درخت صدقه جاریه است خاطر نشان کرد: تا زمانی که درخت پابرجاست، غرس‌کننده درخت از ثواب و اجر معنوی برخوردار است و باید فرهنگ منابع طبیعی در جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه بر لزوم آماده‌سازی دشتستان برای استقبال از مهمانان نوروزی تاکید کرد و یادآور شد: دشتستان دارای جاذبه‌های گردشگری ارزشمندی است و مهمانان زیادی وارد شهرستان می‌شوند که باید با توسعه زیرساخت‌های گردشگری زمینه ماندگاری مسافران و گردشگران را فراهم کنیم.

امام جمعه برازجان در ادامه از مواضع ارزشمند هسته‌ای مسئولان جمهوری اسلامی ایران در نشست 5 +1 تقدیر کرد.

انتهای پیام/2451/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول