اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

پرداخت 5،9 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان زنجانی

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان از پرداخت 5،9 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان زنجانی خبر داد.

پرداخت 5،9 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان زنجانی

اصغر پناهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: این نهاد در راستای حمایت از خانواده‌های زیر پوشش خدمات مختلفی را در طول سال ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد در حمایت از خانواده‌های زیر پوشش اشتغالزایی برای مددجویان است، اضافه کرد: امدادگران صرفاً به دنبال اجرای طرح‌های مددجویی نبوده و در تلاش هستند با اشتغالزایی برای مددجویان توانایی اداره زندگی به صورت مستقل را در خانواده‌ها ایجاد کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه به اقدامات انجام شده توسط این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی 5 میلیارد و 903 میلیون ریال وام خودکفایی به 130 خانوار مددجوی کمیته امداد شهرستان زنجان پرداخت شد.

*خودکفایی مددجویان در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کمیته امداد در خودکفایی مددجویان به مباحث اقتصادی اکتفا نکرده است، اضافه کرد: قبل از اینکه خودکفایی مددجویان قطعی شود، دوره‌هایی از قبیل کلاس‌های مشاوره در مباحث مختلف برای مددجویان برگزار می‌شود، تا توانایی فکری و اجتماعی مورد نیاز در مددجویان به منظور خودکفا و توانمند شدن و در نهایت خارج شدن از چرخه حمایتی امداد ایجاد شود.

*معرفی 21 مددجو به مراکز آموزشی به منظور فراگیری مهارت‌های مختلف

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه از معرفی 21 مددجوی زنجانی به مراکز آموزشی به منظور فراگیری مهارت‌های مختلف خبر داد و این نهاد در راستای ایجاد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در مددجویان اقدام به معرفی واجدان شرایط به مراکز آموزشی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش مددجویان یکی از موضوعات تاثیرگذار در ایجاد اشتغال پایدار محسوب می‌شود، اضافه کرد: آموزش مددجویان نه تنها موجب اجرای موفق طرح‌های اشتغال می‌شود، بلکه در زمینه یافتن شغل مناسب و کاریابی نیز امری مثمرثمر است.

پناهی تصریح کرد: سال گذشته در راستای معرفی مددجویان به مراکز آموزشی در این زمینه مبلغ 51 میلیون ریال از سوی کمیته امداد شهرستان هزینه شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به میزان تاثیرگذاری دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها علاوه بر ارتقای سطح مهارت‌های فنی مددجویان موجب پایداری طرح‌های اشتغالزایی نیز شده است.

انتهای پیام/73005/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول