اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه همدان:

مردم در انتخابات ریاست جمهوری اصلح را برگزینند

رئیس حوزه‌ علمیه همدان گفت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری فردی اصلح را برای اداره کشور برگزینند.

مردم در انتخابات ریاست جمهوری اصلح را برگزینند

آیت‌الله مصطفی موسوی‌اصفهانی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در پاسخ به اینکه مهمترین رخداد سال 91 از دیدگاه شما چیست؟ اظهار داشت: شرکت حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن از موضوعات مهم سال گذشته بود.

وی گفت: بسیاری از ضد انقلاب‌ها فکر می‌کردند که مردم به دلیل شرایط اقتصادی که بخش اعظمی از آن در اثر تحریم‌ها و مقداری نیز در اثر کم‌کاری مسئولان پیش آمده از انقلاب سرد شده و راهپیمایی عظمت سال‌های قبل را نخواهد داشت، ولی سخت در اشتباه بودند.

رئیس حوزه علمیه همدان در پاسخ به اینکه پیش‌بینی شما از انتخابات امسال چیست؟ گفت: به امید خدا مردم در انتخابات پیش‌رو حضور چشمگیری خواهند داشت.

وی در ادامه در خصوص معیارهای انتخاب کاندیدای اصلح ابراز داشت: معیار نخست تعهد و تقید به مسائل دینی، انقلابی، شعارهای امام راحل(ره) و رهنمود های مقام معظم رهبری است.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه معیار مهم دوم در انتخاب فرد اصلح داشتن تخصص و کارشناس بودن است، افزود: فردی که بخواهد برای اداره یک مملکت 70 میلیونی مسلمان فعالیت کند نیاز به یک سری شناخت‌های دقیق سیاسی و تخصصی دارد تا بتواند پرچم این کشور اسلامی را در فراز جهانی همواره در اوج نگه دارد و به درستی از عهده چالش‌ها و مشکلات برآید.

وی تصریح کرد: معیار مهم دیگر این است که اعوان و انصار کاندیدای مورد نظر را باید بررسی کرد و دانست کسانی که از وی پشتیبانی می‌کنند، دارای چه خط مشی سیاسی هستند؟ 

رئیس حوزه علمیه همدان با اشاره به سخن رهبری مبنی بر لزوم ایجاد امیدواری در بین مردم عنوان داشت: در این زمینه همگان باید متحد باشند.

وی در پاسخ به این سئوال که تلخ‌ترین خاطره سال گذشته از دیدگاه شما چه بوده، تأکید کرد: مشکل اقتصادی مردم تلخ‌ترین رخداد بود چون در کشور مردم کم درآمد بسیارند و بحث گرانی در برخی از اجناس به دو برابر رسید که واقعاً کمرشکن است.

موسوی اصفهانی افزود: شاید مقداری از این افزایش قیمت‌ها به دلیل تحریم‌ها بود اما باید گفت که برخی نیز از این آب گل‌آلود ماهی گرفتند.

*مسئله حجاب اولویت جامعه اسلامی است

وی در پاسخ به اینکه چه نمره‌ای به مردم و مسئولان در سبک زندگی اسلامی می‌دهید، با بیان اینکه نمره اسلامی بودن در تمام ابعاد مورد توجه است، افزود: در زمینه مسئله استکبارستیزی، پزشکی، مسائل دانشگاهی، موفقیت در مسائل علمی و هسته‌ای، فناوری و قضایی نمرات بسیار عالی است اما متأسفانه در مسئله حجاب نمره ما بسیار پایین است چون مسئله حجاب مسئله دست دومی نیست بلکه اولویت جامعه اسلامی است.

رئیس حوزه علمیه همدان با بیان اینکه نمره مسئولان نسبت به مردم پایین‌تر است، تصریح کرد: اگر مسئولان نسبت به منویات رهبری توجه کافی داشتند این همه اختلافات دامن‌گیر را رقم نمی‌زدند؛ اختلافاتی که باعث سرشکستگی امت است.

وی با ابراز گلایه از وضعیت حجاب و با بیان اینکه اگر همه دستگاه‌ها امر حجاب را اولویت می‌دادند این مسئله به این وضع دچار نمی‌شد، خاطرنشان کرد: صدا و سیما به بهانه کمبود فیلم‌‌، فیلم‌هایی را به نمایش می‌گذارد که بی‌حجابی و بدحجابی را ترویج می‌دهد که مستقیماً روی نسل جوان اثرگذار است.

موسوی اصفهانی در پاسخ به اینکه اگر بالاترین مقام اجرایی استان بودید اولویت کاریتان چه بود؟ ابراز داشت: برنامه‌ریزی برای ریشه‌کن کردن مسائل خلاف اسلام را در رأس برنامه‌های فرهنگی قرار می‌دادم.

وی با اشاره به معضل بیکاری افزود: اگر بالاترین مقام اجرایی بودم این مهم را نیز اولویت کاری خود می‌دانستم.

انتهای پیام/89004/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول