اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد

رشد 100 درصدی خدمات نوروزی هلال احمر مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از رشد 100 درصدی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد 100 درصدی خدمات نوروزی هلال احمر مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی ولی‌پور صبح امروز در دیدار اعضای ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر مازندران با نماینده ولی فقیه در مازندران که نمایندگی رهبری در هلال احمر مازندران را نیز نمایندگی می‌کند، تصریح کرد: در نوروز سال جاری بیش از 2 میلیون و400 هزار گردشگر از خدمات هلال احمر مازندران بهره‌مند شدند.

 ولی‌پور افزود: امسال جمعیت هلال احمر استان در راستای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی 48 پایگاه و پست ثابت و سیار امداد و نجات و 40 پست راهنمایی مسافران را تدارک و تجهیز کرد تا شرایط مطلوبی را برای میهمانان استان فراهم کنند.

وی بیان داشت: در طرح امداد و نجات جاده‌ای علاوه بر پست‌های 33 گانه ثابت و موقت، 12 پست سیار مجهز به موتورسیکلت، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته، دو دستگاه خودروی چندمنظوره امدادی و مرکز امداد هوایی مجهز به یک فروند بالگرد امدادی نیز مشارکت داشتند تا به فوریت‌های امدادی میهمانان نوروزی استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: در طرح امداد و نجات نوروزی حدود 2 هزار نفر از امدادگر و نجاتگر آموزش‌دیده و 200 نفر از پرسنل جمعیت استان حضور فعال داشتند.

ولی‌پور گفت: امسال 33 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه خودروی نجات و 30 دستگاه خودروی کمک‌دار امدادی در اجرای طرح امداد و نجات جاده‌ای به‌کارگیری شدند تا خدمت‌رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی استان در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام پذیرد.

وی افزود: برای اجرای طرح راهنمایی مسافران نوروزی نیز علاوه بر این 40 پست، 34 خیمه نماز، 31 نمایشگاه محصولات فرهنگی و تجهیزات امدادی، 35 ایستگاه سلامت تجهیز شد و بیش از 2 هزار نفر از جوانان عضو جمعیت هلال احمر مشارکت کردند.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی این جمعیت به 2 میلیون و 400 هزار گردشگر نوروزی گفت: خدمت‌رسانی به یک میلیون و 900 هزار نفر از مراجعان به پست‌های راهنمایی مسافران، توزیع بیش از 800 هزار نسخه انواع بروشور و ویژه‌نامه‌های اطلاع‌رسانی، توزیع بیش از 700 هزار بسته فرهنگی شامل کتابچه مهارت‌های زندگی، نرم‌افزارهای آموزشی، نقشه شهرستان و استان بخشی از خدمات ارائه شده این جمعیت است.

ولی‌پور اذعان داشت: کیف کمک‌های اولیه، ارائه خدمت به بیش از 8 هزار نفر از مراجعان به ایستگاه سلامت و انجام خدمات رایگان تست قندخون و فشارخون، استفاده 12 هزار کودک از خدمات سرگرمی و آموزشی کلبه‌های دوستدار کودک و همچنین بازدید بیش از 12هزار نفر از نمایشگاه‌های فرهنگی و یادمان شهدا از جمله خدمات ارائه شده جمعیت هلال احمر استان در بخش راهنمایی مسافران نوروزی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در ادامه با اشاره به خدمات این جمعیت در حوزه امداد و نجات جاده‌ای گفت: انجام بیش از 500 ماموریت امدادی و امدادرسانی به 160 سانحه رانندگی، ارائه کمک‌های اولیه و امدادی به 330 مصدوم و ارائه خدمات درمان سرپایی به بیش از 5 هزار نفر، انتقال 215 مصدوم به مراکز درمانی، توزیع 300 بسته غذایی و اسکان اضطراری بیش از 2 هزار گردشگر نوروزی در راه مانده از جمله اقدامات و خدمات جمعیت هلال احمر استان در طرح نوروزی امداد و نجات جاده‌ای بوده است.

ولی‌پور با اشاره به رشد 100 درصدی خدمات نوروزی جمعیت  هلال احمر مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر مازندران که از 24 اسفند و طرح راهنمایی مسافران که از 28 اسفند آغاز شده تا پایان روز 16 فروردین ادامه داشته است.

انتهای پیام/2296/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول