اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

سلامت شاه کلید توسعه همه‌جانبه است

استاندار اردبیل گفت: حفظ سلامتی و رعایت موازین بهداشتی شاه کلید توسعه یک جامعه است که در آن نیروی انسانی عامل و عنصر پیشرو محسوب می‌شود.

سلامت شاه کلید توسعه همه‌جانبه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در مراسم تجلیل از فعالان عرصه سلامت در سالن همایش‌های بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار داشت: در عصر معاصر و در تمام جوامع اگر به عنصر نیروی انسانی به عنوان محرک اصلی در توسعه و توانمندی جامعه نگاه می‌شود این اصل فراموش نشده است که معیارهای سلامت باید در افراد مورد توجه و دقت قرار گیرد تا بیش از هر زمان دیگر پویایی و تحرک همه افراد جامعه عینیتی واقعی پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما امروز در عرصه سلامت و تقویت مباحث مرتبط با آن در قالب کارگروه سلامت و امنیت غذایی سعی داریم توصیه‌های لازم را به مسئولان امر ارایه کنیم تا از این طریق بتوان برخی از نارسایی‌ها را برطرف و یا از بروز آن پیشگیری کرد.

نیکزاد خاطر نشان کرد: در همین رابطه کارگروه سلامت اقدامات خوبی را در تست‌زنی آب شرب شهروندان، مبارزه با مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته به ویژه عسل تقلبی و همچنین عملیاتی شدن برخی طرح‌های کنترلی در ایام خاصی از سال انجام داده و سبب شده تا شاخصه‌های سلامت بیش از هر زمان دیگر مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

این مسئول همچنین از اجرای طرح پزشک خانواده به عنوان هدفمندی یارانه‌ها در حوزه سلامت خبر داد و اضافه کرد: ثمرات این طرح حتی ملموس‌تر و بهتر از هدفمندی یارانه‌ها می‌باشد چرا که توزیع اعتبارات و امکانات بهداشتی، درمانی زیرساختی را می‌طلبد که نباید از آن غفلت کرد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز همه شهروندان انتظار دارند تا با اجرای طرح پزشک خانواده، نظام ارجاع و شکل‌گیری پرونده‌های الکترونیکی سلامت، بخش مهمی از اهداف سلامت در جامعه عینیتی واقعی و ملموس پیدا کند که امیدواریم این حرکت در آینده‌ای نزدیک اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل یادآور شد:‌ در هفته سلامت برنامه‌های خوبی در سطح استان اعم از کنترل و تست فشار خون افراد مختلف جامعه و مراجعه خانه به خانه در آموزش این حوزه صورت گرفته است که امیدواریم نتایج مثبت و قابل قبولی را به همراه داشته باشد.

نیکزاد از تمام فعالان حوزه سلامت و بهداشت عمومی و مجریان طرح بسیج سلامت نوروزی قدردانی کرد و گفت: بدون حضور شما در سنگر پاسداری از سلامت جامعه ممکن است سلامت تک تک افراد جامعه به دلیل بیماری‌ها و ناآگاهی در مورد عوارض رعایت نکردن موارد بهداشتی و درمانی دچار مشکلات و تنگناهای جدی شود.

انتهای پیام/62006/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول