اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس تئاتر عروسکی در قزوین:

والدین، کودکان را اسیر تلویزیون نکنند

یک کارشناس تئاتر عروسکی در قزوین گفت: والدین نباید کودکان را صرفاً برای سرگرم کردن آنان، اسیر رسانه‌ای همچون تلویزیون کنند.

والدین، کودکان را اسیر تلویزیون نکنند

محمدمهدی شهرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با تأکید بر ارتباط نمایش عروسکی با شکل‌گیری شخصیت کودک اظهار داشت: فراهم کردن شرایط استفاده کودکان از برنامه‌های آموزشی رسانه‌ها امر مطلوبی است؛ اما نباید صرفاً برای سرگرم کردن کودک او را اسیر رسانه‌ای همچون تلویزیون کرد.

شهرتی با بیان اینکه والدین باید برای کودک خود بر اساس علایق و استعداد او برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند، افزود: در این راستا نام‌نویسی کودکان در کلاس‌های آموزشی ضمن رعایت اعتدال حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: بازی و سرگرمی به ویژه نمایش عروسکی در رشد ذهنی و خلاقیت کودکان نقش مؤثری دارد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: از آنجا که نمایش عروسکی در اندیشه و تجربیات کودک و نیز شکل‌گیری شخصیت او در آینده اثرگذار است، ضمن آشنا کردن کودک با نمایش عروسکی باید جنبه‌های تحلیلی موضوع این کار نیز به منظور تقویت قدرت تخیل کودک در نظر گرفته شود.

شهرتی با بیان اینکه والدین می‌توانند در منزل با کودک خود در قالب نمایش عروسکی بازی کنند، اذعان کرد: آنان باید ضمن مجهز کردن خود به دانش مربوطه در این زمینه، ابتدا و انتهای قصه را بدانند و بازی را طوری تمام کنند که برای کودک آموزنده و جذاب باشد.

وی عنوان کرد: استفاده از عروسک‌های نمایشی که با حرکت دست حرکت می‌کنند، در بازی‌های خانگی می‌تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام/2667/ط10/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول