اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

وهابیت عامل فتنه‌های جهان اسلام است

امام جمعه برازجان گفت: فرقه ضاله وهابیت عامل فتنه‌های جهان اسلام است.

وهابیت عامل فتنه‌های جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: هر کس از خدا بترسد از چیز دیگری نمی‌ترسد و دیگران از او هراس دارند و همواره باید خداترس و متقی و پرهیزگار باشیم.

وی به زمینه‌های گناه اشاره کرد و افزود: از زمینه‌های ارتکاب گناه محیط فاسد است؛ محیط فاسد زمینه انحراف و گمراهی را فراهم می‌کند و باید یا سالم‌سازی محیط از بروز و ظهور گناه در جامعه جلوگیری کنیم.

امام جمعه برازجان در ادامه با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه اطهار(ع) توسط فرقه ضاله وهابیت خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل تاکنون یک روحانی وهابی نیز پیدا نشده که در برابر استعمار و استکبار ایستاده باشد.

مصلح تصریح کرد: فرقه ضاله وهابیت عامل فتنه‌های جهان اسلام است و باید با اتحاد و وحدت زمینه سربلندی و پیروزی اسلام را فراهم کنیم.

وی در بخش دیگر با اشاره به 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اضافه کرد: آزادگان در واقع یادگاران دفاع مقدس و سندهای زنده جهاد و ایثار هستند که جانانه در برابر دشمن ایستادند و موجبات عزت و آزادگی و سربلندی نظام اسلامی ایران شدند.

امام جمعه برازجان به کودتای آمریکایی 28 مرداد اشاره کرد و اظهار داشت: این کودتای آمریکایی برای بازگرداندن محمدرضا پهلوی به قدرت در سال 1332 انجام شد و استکبار جهانی بعد از نیم قرن اعتراف کرد که از حکومت دیکتاتوری شاه پهلوی حمایت کرده‌اند.

مصلح یادآور شد: آمریکا و انگلیس همواره در تدارک حکومت‌های دست‌نشانده در ایران و سایر کشورهای اسلامی هستند که باید با وحدت و اتحاد و حرکت در مسیر اسلام دشمنان را ناکام کنیم.

وی به حمله عمال رضاخان به مسجد گوهرشاد اشاره کرد و بیان داشت: مساجد همواره سنگر مبارزه با استکبار و استبداد بوده و باید از جایگاه مساجد دفاع کنیم.

امام جمعه برازجان ابراز داشت: باید اهتمام داشته باشیم و کارکرد آموزشی، معنوی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی مساجد را تقویت کنیم.

مصلح گفت: مساجد باید پایگاه نشر معارف دینی و الهی باشد و همه مسئولان باید در راستای تقویت مساجد اهتمام ورزیم.

وی به بررسی وزرای کابینه دولت یازدهم در مجلس اشاره کرد و افزود: طی چند روز اخیر جلوه زیبایی از دموکراسی و آزادی را در نظام جمهوری اسلامی شاهد بودیم و تمام مذاکرات و جلسات مجلس به طور زنده از رسانه ملی پخش شد و نمایندگان نیز با استقلال تمام کابینه را بررسی کردند و به وزرای پیشنهادی رای دادند.

امام جمعه برازجان یادآور شد: دکتر روحانی تجربه و تعهد لازم را برای اداره کشور دارد و وزرای کابینه نیز افرادی مجرب و متعهد و کارآزموده هستند که باید مسائل معیشتی و اقتصادی را در دستور کار قرار دهند.

مصلح در ادامه با اشاره به احکام حج گفت: کسانی که به سفر معنوی حج مشرف می‌شوند باید از خانواده و اطرافیان حلالیت بطلبند و همچنین خود را پاک و طیب کنند تا این سفر پربارتر شود.

وی بیان کرد: فراگیری مناسک حج، فراگیری آداب و احکام نماز، نوشتن وصیت‌نامه و پرهیز از تجملات و هزینه‌های اضافی نیز باید در دستور کار زائران باشد.

امام جمعه برازجان به راه‌اندازی مدارس امین در دشتستان اشاره کرد و اظهار داشت: تاسیس مدارس امین در سطح شهرستان امری مهم است که موجبات تقویت فرهنگ دینی در جامعه شده است.

مصلح در پایان از برگزاری مراسمات مذهبی و دینی در ماه رمضان و تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه تقدیر کرد.

انتهای پیام/2452/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول