اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس مطرح شد

گزینه اصلی مجمع نمایندگان استان برای استانداری اصفهان مشخص شد

در جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان اصفهان با وزیر کشور دولت یازدهم، سید حمیدرضا طباطبایی با کسب 14 رای از 18 رای به عنوان گزینه اول معرفی شد.

گزینه اصلی مجمع نمایندگان استان برای استانداری اصفهان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پس از برگزاری مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب مردم، حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم تحلیف خود در مجلس، کابینه پیشنهادی دولت یازدهم را معرفی کرد و از آن روز کار نمایندگان مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آغاز شد، در همین بین یکی از وزرای پیشنهادی که از همان ابتدای امر نظر مثبت همه نمایندگان را با خود همراه داشت، کسی نبود جز رحمان فضلی که از بدنه مجلس نهم به عنوان وزیر کشور دولت یازدهم معرفی شده بود، رای بالای اعتماد این وزیر پیشنهادی برای همگان مشخص و مبرهن بود، به همین منظور تا حدودی غیر رسمی مذارکات و چانه زنی‌ها با این وزیر برای مهم‌ترین وظیفه یک وزیرکشور، یعنی تعیین استاندارهای منتخب در استان‌ها آغاز شد.

مجمع نمایندگان استان‌های مختلف در طول زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی جلساتی را با رحمان فضلی به محوریت موضوع معرفی گزینه برای استاندارهای استان خود تشکیل دادند.

مجمع نمایندگان استان اصفهان که به تبع از این غافله نه تنها عقب نمانده بود، بلکه به عنوان یکی از فعال‌ترین مجامع نمایندگان در کشور شناخته می‌شد، جلسه‌ای با رحمان فضلی تشکیل و در آن موضوع معرفی گزینه برای تعیین استاندار اصفهان مطرح شد.

در همین راستا به منظور قرار گرفتن بهتر از جریان‌ جلسات و حرف ‌و حدیث‌های مطرح شده در جلسه مجمع نمایندگان، نشستی صمیمی با گزینه اول استاندار مطرح شده از سوی مجمع نمانیدگان اصفهان به وزیر کشور ترتیب دادیم.

سید حمیدرضا طباطبایی‌نایینی، نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره حال و هوای جلسه مشترک یاد شده چنین اضافه کرد: نظر بیشتر نمایندگان مجلس و اعضای مجامع نمایندگان استان‌ها بر این است که تعیین استانداران حق دولت و وزرای کشور است، اما چه بهتر و صحیح‌تر که به منظور تحکیم و تقویت هر چه بیشتر روابط و هماهنگی‌های دولت و استان‌ها موضوع تعیین استانداران با مشورت و نظر نمایندگان استان‌ها باشد.

وی اضافه کرد: تمام اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان با نظر مثبت بر موضوع یاد شده در جلسه مشترک خود با رحمان فضلی، وزیر کشور دولت یازدهم، گزینه‌هایی را برای استانداری اصفهان مطرح کردند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه دوم، گزینه‌های استانداری در جلسه‌ای با حضور 18 نماینده مطرح و رای گیری شد، که بنده با 14 رای، مرتضی سقائیان‌نژاد با 6 رای و مجید خراسانی با چهار رای انتخاب شدیم.

این مسئول اذعان داشت: در ادامه رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان، عباسعلی منصوری طی نامه‌ای بطور رسمی اسم بنده را به عنوان گزینه اول استانداری به وزیر کشور تقدیم کرد.

طباطبایی‌نایینی متذکر شد: از دیدگاه من جایگاه و اعتبار نمایندگی مردم حوزه انتخابی خودم در مجلس اگر بیشتر از اعتبار استانداری نباشد چیزی کمتر نیست و من شخصاً به نماینده بودن خود افتخار می‌کنم و بر این اصل اعتقاد دارم که خدمت به مردم در هر لباس و جایگاهی مقدس است.

انتهای پیام/63001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول