اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش تأکید کرد

ضرورت کاهش مصرف کودهای شیمیایی / خسارت سیل به کشاورزان پرداخت می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش گفت: کاهش و حذف مصرف کودها و سموم شیمیایی از مسائل مهمی است که به ‌منظور توزیع غذای سالم باید مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت کاهش مصرف کودهای شیمیایی / خسارت سیل به کشاورزان پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمداسماعیل شفیعی شامگاه شنبه در دیدار با جمعی از کشاورزان و باغداران منطقه آبپخش، اظهار داشت: گسترش خدمات در عرصه کشاورزی از اهدافی است که جهادکشاورزی آبپخش در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در این خصوص انجام داده است.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: آبپخش یکی از قطب‌های مهم استان بوشهر در عرصه کشاورزی است و سهم بالایی از تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده و در چند سال اخیر شاهد روند رو به رشد کشاورزی در این منطقه هستیم.

شفیعی بیان داشت: بهبود وضعیت کشاورزی و رشد شاخص‌های کشاورزی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان جهادکشاورزی آبپخش به منظور کیفیت‌بخشی به تولیدات کشاورزی و افزایش سطح تولیدات به طور جدی به آن توجه داشته‌اند.

وی اضافه کرد: در بحث توزیع کودهای شیمیایی یکی از عواملی که سبب بهبود در روند عرضه این نهاده به کشاورزان می‌شود، فعالیت عامل خاص به‌منظور توزیع است و آمادگی کامل داریم که اگر کسی برای دریافت عاملیت اعلام آمادگی کند، این امتیاز را به وی واگذار کنیم.

این مسئول اذعان داشت: در بحث هدفمندی یارانه‌ها شاهد افزایش قیمت کودهای شیمیایی مورد استفاده کشاورزان بوده‌ایم و بر اساس مواد این طرح، قیمت کودها و برخی نهاده‌های کشاورزی به‌صورت سلسله مراتبی افزایش می‌یابد، تا به قیمت آزاد این اقلام در بازار برسد.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش عنوان کرد: در منطقه آبپخش سالانه 25 هزار کیسه انواع کود وارد می‌شود که بر اساس شاخصه‌هایی همچون مساحت اراضی کشاورزی و تعداد نخیلات بین کشاورزان توزیع می‌شود.

شفیعی با تاکید بر ضرورت کاهش مصرف کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی، افزود: در سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری کمیته راهبردی تولید محصولات سالم در مجموعه جهادکشاورزی بوده‌ایم و حذف و کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی از مسائلی است که این کمیته به آن تاکید دارد.

وی گفت: استفاده از کودهای شیمیایی کمیت تولید محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد، ولی در کنار آن سبب کاهش کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش بیان داشت: کشاورزان باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که مصرف کود‌های شیمیایی به‌طور سالانه کاهش یابد و به‌جای آن شاهد استفاده از کودهای زیستی که در کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی اثرات مطلوبی دارد، باشیم.

شفیعی با اشاره به سیل آذرماه شهرستان دشتستان عنوان کرد: در ارتباط با سیل پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و به امید خدا در آینده نزدیک شاهد پرداخت خسارت به کشاورزان منطقه آبپخش خواهیم بود.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول